یاسوج؛

بیشترین نرخ مردودی مربوط به کلاس اولی هاست

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیشترین و کمترین نرخ تکرار پایه تحصیلی (مردودی) را با حدود 3.6درصد مربوط به پایه اول و کمترین نرخ را نیز با حدود سه صدم درصد مربوط به پایه ششم ابتدایی اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد ودیعه  اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان نیز با 13.2درصد دارای بیشترین نرخ تکرار پایه در سطح کشور و در پایه اول ابتدایی است.

وی میانگین کشوری در این زمینه را یک درصد اعلام کرد و گفت: نرخ تکرارپایه در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز حدود 2.7 درصد است.

این مسوول از ارائه برنامه های راهبردی و تاکید وزیر آموزش و پرورش در این راستا خبر داد و گفت: اجرای طرح عدالت آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته و نشست های فصلی شورای معاونان و مدیران کل این مناطق برای بهبود وضعیت و ارتقای شاخص های آموزشی دانش آموزان از جمله کارکردهای ضروری در این زمینه است.

وی افزود: هم اکنون سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی از جمله استان های هدف شورای راهبردی ارتقای شاخص های آموزشی در کشور هستند که از سال تحصیلی آینده نیز کهگیلویه وبویراحمد به این استان ها اضافه خواهد شد.

دیمه ور میزان نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در سطح کشور را نیز 98.5 درصد اعلام کرد و گفت: برنامه و راهبرد دولت یازدهم و وزارت اموزش و پرورش فراهم کردن زمینه تحصیل برای تمامی دانش اموزان در هر نقطه ای از کشور است.

وی ابراز داشت: طرح انسداد تحصیلی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش اموزان بویژه در مناطق و استان های محروم و عشایری و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت بازماندگان از تحصیل نیز به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

''توانمندسازی معلمان ابتدایی رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش
دیمه ور در آیین تجلیل از 40 پیشکسوت ابتدایی و عشایر استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از رویکردهای اساس وزارت آموزش و پرورش و ضرورت های اصلی در ارتقای شاخص های آموزشی در دوران ابتدایی توانمند سازی و کیفیت بخشی به نحوه تدریس و آموزش معلمان است.
وی از اجرای مطلوب و اثربخش این طرح جامع و استقبال چشمگیر معلمان در استان های مختلف کشور خبر داد وگفت: برای پیشرفت،تعالی و توسعه همه جانبه کشور راهی جز توجه و سرمایه گذاری بر روی آموزش و پرورش بویژه دوران حساس و سرنوشت ساز ابتدایی نیست.
دیمه ور هوشمند سازی مدارس و مجهز کردن کلاس های درس به تکنولوژی های روز از جمله رایانه حتی در دوترین نقاط روستایی و عشایری را نیز از دیگر اقدامات و تحولات جدید در حوزه اموزشی کشور دانست و گفت: بالای 90 درصد معلمان عشایری اکنون دارای حداقل یک دستگاه لپ تاپ هستند.

وی با اشاره به پوشش تحصیلی دانش اموزان ابتدایی در تمامی نقاط شهری، روستایی و عشایری نیز گفت: سال گذشته بیش از 13هزار مدرسه زیر 15نفر در سطح کشور وجود داشت.

دیمه ور نرخ ترک تحصیل در استان کهگیلویه وبویراحمد را حدود یک و نیم درصد دانست و گفت: حدود 450نفر از دانش آموز بازمانده از تحصیل در حوزه های عشایری این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ب
برچسب ها: نزخ ، مردودی ، کلاس اولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.