استاندار اصفهان گفت : در استان تا کنون ۵۸۱ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است، و اين برنامه ۸۳ درصد پيشرفت داشته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در پنجمین جلسهٔ شورای حفاظت از منابع آب استان اصفهان، اظهارداشت: در برنامهٔ ابلاغی وزارت نیرو برای مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز ۴۰۰حلقه چاه برای اصفهان در نظر گرفته شده بود که مدیریت استان مسدود کردن ۷۰۰ چاه را در دستور کار خود قرار داد. 

استاندار اصفهان: با بیان اینکه ۵۸۱ حلقه چاه تاکنون مسدود شده است، افزود: این برنامه ۸۳ درصد پیشرفت داشته است و خوشبختانه تا حد زیادی تحقق یافته است. 

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه پرکردن و پلمپ چاه‌های غیر مجاز در اولویت است، اظهارداشت: طبق گزارش‌های ارائه شده تاکنون صرفه جویی ۳۲ میلیون مترمکعب آب با مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز صورت گرفته است. 
استاندار اصفهان افزود: نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های مجاز نیز در صرفه جویی در مصرف آب موثر است و در این راستا نصب ۳۳۴۰ دستگاه کنتور هوشمند در دستور کار قرار گرفته است که ۹۹۹ دستگاه تا پایان دی ماه ۹۴ نصب شده است.

زرگرپور با تاکید بر اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری گفت: جهادکشاورزی و سازمان آب منطقه‌ای باید با تشکیل جلسات مشترک آیین نامهٔ آن را اصلاح نمایند. 

وی به عدم مصرف آب شرب در فضای سبز استان اشاره کرد و افزود: در این خصوص تاکنون بجزموارد جزئی، موردی گزارش نشده است. 

رسول زرگرپور به وضعیت تخصیص واقعی بخش صنعت گفت: این تخصیص باید مشخص شود و براساس مصوبهٔ شورای عالی آب باید بعد از ۳ سال ارتباط صنعت با آب تازه قطع شود و به سمت پساب پیش رود. 

استاندار اصفهان در ادامه به مقایسهٔ حجم کسری مخزن سالیانه دشت‌های پایلوت و کل استان پرداخت و افزود: این مقایسه نشان می‌دهد که میانگین حجم کسری مخزن کل استان در سال ۳۱۶ میلیون متر مکعب می‌باشد که ۲۷ درصد کسری متعلق به ۵ دشت پایلوت شامل دشت‌های اردستان، خالدآباد، دامنه، می‌مه و مورچه خورت است. 

استانداراصفهان در پایان گفت: شهرداری‌ها و آب و فاضلاب روستایی، باید ماهیانه گزارش خود را در خصوص نصب کنتور و صرفه جویی در مصرف آب به آب منطقه‌ای و استانداری ارائه نمایند. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.