از بین رفتن حریم‌های خصوصی در زندگی و همچنین وجود شک و خیانت باعث رقم خوردن یک نمایش شد.

محمدرضا اصلی کارگردان نمایش «نگاهمان می‌کنند» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان روایت زندگی در دو آپارتمان است که هر کدام قصه خودشان را دارند؛ اما در نهایت به هم مرتبط هستند. خانه‌هایی که هیچ حریم خصوصی ندارند و به نوعی همه از زندگی و اتفاقات یکدیگر باخبرند.

وی افزود: زندگی‌هایی که رویدادهای آن از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود و دور یا نزدیک بودن آدم‌ها هیچ تأثیری در اطلاع‌رسانی آن ندارد. 

اصلی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه بیان کرد: وجود شک و خیانت در زندگی‌ها از دلایل اصلی برای انتخاب این نمایشنامه بود، همچنین راه یافتن افراد به حریم شخصی یکدیگر هم در این امر بی‌تأثیر نبوده است.

وی در راستای فضاسازی نمایش عنوان کرد: سبک و شیوه اثر رئالیستی است که تمام میزانسن و گریم‌ها در راستای همین امر پیش رفته. از طرفی قبل از این اجرا در شیوه‌های اجرایی دیگر را هم انتخاب کردم؛ اما در آخر سبک «صحنه قاب عکسی» پذیرفته و روی صفحه برده شد.

اصلی ادامه داد: همیشه آنچه که می‌خواهیم اتفاق نمی‌افتد و پیش نمی‌رود؛ اما در کل اجرای این شیوه هم جذابیت‌های خاص خودش را دارد.

وی با بیان اینکه اجراهای قبلی‌مان صورت نگرفت، اظهار داشت: حدود سه سال پیش طرح این نمایش بنا شد؛ اما به دلایلی قادر به اجرای آن نشدیم. داستانی که این روزها همه به نوعی درگیر آن هستند و حریم خصوصی زندگیشان ازبین رفته است.

گفتنی است؛ نمایش «نگاهمان می‌کنند» از 28 دی ماه در سالن ناظرزاده ایرانشهر ساعت 20:15 روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.