کامران تفتی، بازیگران نمایش «شیر در زنجیر»،درباره انگیزه‌اش از بازی در نقش «احمد متوسلیان» گفت.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌عمومی گروه؛ محسن معینی تازه‌ترین نمایش خود را با عنوان «شیر در زنجیر» و به تهیه‌کنندگی نگین میرحسنی‌واحد و همکاری اعضای گروه تئاتر شرنگ در حوزه هنری اجرا می‌کند.

کامران تفتی در خصوص نقش خود و حضور در نمایشی با مضمون سیاسی اجتماعی گفت:«دلیل همکاری‌ام با محسن معینی ترکیب تئاتر سنتی و کلاسیک است. در این نمایش، تئاتر سنتی با شیوه‌هایی مثل مستند تئاتر، فیلم‌تئاتر و ... ترکیب می‌شود».

او با بیان این‌که «وقتی کسی دچار اندیشه تئاتری باشد، با سبک و سیاق تئاتری شروع به مطرح‌کردن مسائل سیاسی اجتماعی و ارائه نظریه برای داشتن جامعه‌ای مستقل‌تر و بی‌نقص‌تر می‌کند»،افزود:«این نکات از جمله مواردی است که در انتخاب کارگردان برای همکاری با او برایم اهمیت بسیاری دارد و وجود این شاخص‌ها یعنی90 درصد کار را پذیرفته‌ام. این همکاری یک همکاری همراه با آگاهی و دانش است.صرفاً کارکردن در تئاتر نه برای من و نه برای محسن معینی مطرح نیست و نمی‌خواهیم فقط یک نمایش روی صحنه برده باشیم. حرف‌های بزرگ این نمایش فارغ از شعارزدگی، هدف اصلی ماست».

تفتی همچنین ادامه داد: «قرار است در نمایش «شیر در زنجیر» خیلی واقعی بگوییم بسیاری از ارزش‌های‌مان از دست رفته و آن مقدار ناچیزی که باقی مانده، باید حفظ بشود. برای حفظ ارزش‌ها به یکسری دانش و آگاهی نسبت به تاریخچه آدم‌هایی نیاز است که دور افتاده‌اند».

این بازیگر در رابطه با نقش خود در نمایش «شیر در زنجیر» گفت:«نقش کسی را بازی می‌کنم که وقتی اسمش را می‌برم، بدنم می‌لرزد. بازی‌کردن کاراکتر کسی مثل حاج «احمد متوسلیان» یعنی رفتن به جلد قهرمانی که شاید خیلی ساده‌تر از نوشتن کلمه قهرمان زندگی کرده، ولی عدالت‌خواهی، تصمیم و اراده‌اش باعث شده که هر جای این مملکت نام این مرد کوه‌وار را ببرید، چه هم‌رزمانش و چه بزرگ‌ترها و کوچک‌ترها با احترام از او یاد می‌کنند. بازی‌کردن در نقش اسطوره‌هایی که از جنس و بطن مردم هستند،کار سختی است. ما زندگی او را در دوره‌ای از تاریخ می‌بینیم که ایران درگیر جنگ بوده و به واسطه او، کردستان و لبنان را می‌بینیم. احمد متوسلیان کسی است که هنوز از او با عنوان فرمانده نام می‌برند. برای من شناخت قهرمانی که سال‌های زیادی از حضورش نگذشته، ارزش زیادی دارد.اگر قرار باشد هم‌نسل‌های من، مردم شهر و کشورم چنین شخصیتی را نشناسند، پس هدف احمد متوسلیان‌ها چه می‌شود؟

نمایش «شیر در زنجیر» از 18 دی تا 2 بهمن‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری روی صحنه ‌می‌رود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.