هر از گاهی پیش می‌آید که عضلات و یا استخوانهای‌مان درد می‌گیرد، در وهله نخست این سوال پیش می‌آید نزد کدام تخصص پزشکی مراجعه کنیم که در این رابطه برترین پژوهشگر طب فیزیکی و توانبخشی سال ۲۰۱۴ پاسخ می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی در جوامع امروزی که بیشتر کارها نیز ماشینی شده است و مردم از انجام کارهای بدنی سخت بی‌نیاز شده‌اند مضراتی هم دارد، از جمله مشکلات و دردهای عضلانی و اسکلتی که می‌تواند نواحی مختلف بدن را درگیر کند که بیشتر مواقع افراد این دردها را در نواحی کمر پاهای خود احساس می‌کنند. 

حال یکی از سوالات رایج این دسته از مردم این است که در چنین مواقعی و با احساس درد در بدن و در نواحی اسکلتی، عضلانی به کدام پزشک مراجعه کند. زیرا تعدد تخصص‌ها در حوزه پزشکی از جمله ارتوپد، روماتولوژی، فیزیوتراپ و طب فیزیکی بسیار شده است. 

در این رابطه سید احمد رئیس السادات برترین پژوهشگر طب فیزیکی و توانبخشی سال 2014  پاسخ داد و گفت: افراد باید در چنین مواقعی حتما به فردی مراجعه کنند که پزشک باشد، نه فیزیوتراپ. 

عضو هیئت علمی بیمارستان مدرس و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان کرد: بنابراین افراد، افراد دارای مشکلات عضلانی و اسکلتی می‌توانند متخصص ارتوپد، طب فیزیکی و روماتولوژیست مراجعه کنند. حتی می‌توانند به پزشک عمومی که با تجربه باشد نیز مراجعه کنند. 


منبع:تسنیم
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نعمت اله بارانی
۰۹:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
باسلام وعرض ادب واحترام من مادرم ۶۹سال سن داردمدت ۲سال است که ازناحیه پشت کتف راست که منجربه تیرکشیدن درمغزاسخوان بازوی دستش نیزهست دردداردۉبه ارتوپدمراجعه کرده نوارعصب ونوارعضله هم گرفته ولی گفتن سالمه لطفاراهنمایی کنیدبه چه دکتری مراجعه کنه ممنون ازراهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
محمدشیر نظرنژاد
۱۳:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
من سالهاست بیماری دارم که باعث دردشدید تمام بدنم شده تمام استخوانای دست وپا تمام اسکلت پشت وموچ دست ومچ پاها ودیسک کمر درد بسیاری داره امانم رابریده در ضمن سردرد هم همیشه دارم نمیدونم پیش کدام دکتر برم