هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان آسیا؛

شاگردان عرفان به مصاف سعودی ها می روند

تیم ملی هندبال کشورمان ساعت 16:30 امروز در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا به مصاف تیم عربستان سعودی خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات هندبال قهرمانى اسيا انتخابى جام جهانى ٢٠١٧ فرانسه با انجام يك ديدار حساس و سرنوشت ساز بين تيمهاى ملى هندبال ايران و عربستان در شهر منامه انجام خواهد شد. تيم ايران با تغييرات زیادی پا به اين رقابتها گذاشته است.

خوددارى برادران استكى از حضور در تيم ملى، کنار گذاشتن رجبى كاپيتان تيم، كيانى توسط عرفان و خداحافظى زود هنگام دنیل كمايش ازمهم ترين تغييرات مسابقات انتخابى المپيك ريو بود .

تيم ملى درحالى امروز به مصاف عربستان خواهد رفت كه تحولات سياسى ، منطقه اى  و قطع روابط ديپلماتيك اين بازى را زير ذربين برده است. از طرفى تيم عربستان با اضافه كردن بازيكنان مصدوم و اصلى خود، اضافه شدن  مربى جديد و تغييرات در كادر خود سعى در جبران ناكامى در مسابقات انتخابى المپيك و صعود به جام جهانى با حمايت و پشتوانه تماشاگران افراطى بحرينى را دارد.

بازيكنان عربستانى بسيار خشن بازى مي كنند.  عرفان از لحاظ روانى با بازيكنان تیم ملی کار کرده است. كنترل بازى، تعويض هاى كم ، تسلط بر كارهاى تيمى و استفاده از ضدحمله ها مى تواند از دلایل برتری ما برابر عربستان باشد. مالكيت و گردش توپ در پشت نه متر مى تواند بسيار به سود تيم ما باشد. گوش هاى راست و چپ با داشتن سه كنارى ، مسائلى ، راه شناس و ابويی  در موقعیت خوبی قرار دارند . هريك از اين بازيكنان مى توانند بهترين هاى آسيا باشند. 

موسوى می تواند به خوبی خط  دفاع حريف را بر هم زند. به احتمال زياد بغل زن هاى ما در اين ديدار صادقى و نصرتى خواهند بود، انها بايد بسيار صبورانه و با دقت در زدن شوت ها دقت كنند.

عربستان تيمى سنگين ، تاكتيكى است و نظم تيمى بسيار بهترى از ايران دارد . بازيكنان با  تكنيك هم به تيم برگشته و نسبت به دوحه بهتر هستند. استفاده از ضد حمله ها با داشتن دروازه بان هاى خوب ايران مى تواند تيم عربستان را برابر ايران ناكام بگذارد. عربستانى ها در برابر ايران با سيستم دفاعى ٦-٠ و ٥-١ بازى خواهند كرد. عرب ها در حمله سعى دارند با حركت از گوشها دو خط زنه شوند تا نظم دفاعى ما را سردرگم كرده و بازيكنان انها از اين شلوغى استفاده كنند.

نتيجه ديدار ايران و عربستان تا حدود زيادى سرنوشت گروه دوم اين رقابتها را مشخص مي كند.
تيمهاى امارات و بحرين ميزبان را نباید دست کم گرفت. ژاپن و كره جنوبی در صورتى كه بعنوان تيمهاى اول و دوم گروه يك به مرحله بعدى صعود كنند شانس تيم پنجم در اين مسابقات به كل از بین می رود.

 از آسيا تنها ٤ تيم جواز حضور در مسابقات جهانى فرانسه رابدست خواهند آورد . تيم قطر پیش از این حضورش را در انتخابی 2017 فرانسه قطعى كرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار