سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ یونس ممی‌زاده در جلسه بررسی روند ارائه آموزش‌های مهارتی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 25 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان فعال بوده و اقدام به ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی در رشته‌های مختلف می‌کنند.

وی با اشاره به آموزش‌های ارائه شده در مراکز فعال فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تصریح کرد: این آموزش‌ها در حوزه‌های مختلفی اعم از کشاورزی، صنعت، فناوری راهبردی و سایر حوزه‌ها بوده که به شرکت‌کنندگان در طول سال ارائه می‌شود.

ممی‌زاده از توسعه آموزش‌های صنایع دستی در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: توسعه این گونه صنایع زمینه‌ساز اشتغال به ویژه در مناطق روستایی و افراد ساکن در این مناطق شده است که برای رونق و توسعه صنایع دستی در بین این افراد در تلاش هستیم تا آموزش این رشته‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای استان افزایش یابد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از ارائه 440 هزار نفر ساعت خدمات آموزشی در روستاهای استان در قالب طرح توسعه توانمندی مهارتی روستاییان خبر داد و افزود: این آموزش‌ها از طریق اکیپ‌های سیار که به مناطق آموزشی اعزام می‌شوند به روستاییان ارائه شده است تا زمینه اشتغال و توانمندی آنها را فراهم آورد.

وی با اشاره به ارائه 63 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در قالب طرح استاد شاگردی در استان بیان کرد: بیش از 141 هزار نفر ساعت آموزش نیز در قالب صنایع و واحدهای تولیدی و اقتصادی و 85 هزار نفر ساعت نیز در پادگان‌های نظامی خدمات آموزشی در سطح استان ارائه شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.