معاون امور معادن استان سیستان و بلوچستان گفت: لازم است تا بانک اطلاعاتی از معادن سیستان و بلوچستان و مسئولین فنی آنها تدوین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، داود شهرکی در جلسه ای که با هدف هم‌اندیشی و تعامل در خصوص ارزیابی شاخصهای سیستم بهداشت، ایمنی، محیط زیست (HSE) در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد اظهار کرد: باید اقدامات لازم در زمینه‌های بازدید از واحدهای معدنی و ضرورت یکسان‌سازی خدمت چک‌لیستهای بازدید و ارائه آموزشهای کاربردی در محل معدن صورت پذیرد .

وی با تاکید بر ارزیابی شاخص‌های سیستم HSEE در معادن بر پیگیری مسائل HSE در معادن استان با رویکرد یکپارچگی فرآیندهای موازی در واحدها تصریح کرد: بحث رعایت ایمنی درمعادن و تشخیص کانونهای خطر و پر‌ریسک و نیز رفع مسائل و مشکلات موجود در معدن بر عهده مسئول فنی با نظارت مسوول ناظر است .

وی عنوان کرد: پیگیری گزارشات به عهده کارشناسان معادن و صنایع معدنی سازمان، اداره HSE سازمان و نیز نظام مهندسی معدن است و نیز خواستار هماهنگی بیشتر اداره آموزش با نظام مهندسی معدن و ایمیدرو در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی عملی در محل معدن شد.

وی اظهار کرد: مسوول فنی یک واحد معدنی وظیفه اجرای صحیح فرآیند تعریف شده در حوزه محل فعالیت خود و وظیفه رفع نقایص در فرآیند اجرایی را بر عهده دارد و مسوول ناظر وظیفه نظارت و ارائه گزارش از جمله بیان نقاط ضعف به سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت،معدن و تجارت را عهده دار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با اشاره بر ایجاد بانک اطلاعاتی از معادن سیستان و بلوچستان و مسوولین فنی آنها افزود: نظام مهندسی معدن استان تا حداکثر تاریخ 24 دی ماه سال جاری نیاز سنجی از دوره‌های آموزشی مورد نیاز مسوولین فنی واحدهای معدنی استان با همکار ی و هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای استان انجام دهد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.