استاندار کرمان طی جلسه ای با اساتید دانشگاه آزاداسلامی کرمان گفت : اساتید و دانشجویان باید حضور خود را در جامعه افزایش دهند و در زمینه های فرهنگی ، عمرانی، اقتصادی و شهرسازی به دولت کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان رزم حسینی افزود : فرهنگ و اقتصاد به هم پیوسته است و هرکدام رها شود به دیگری آسیب می رسد و باید ابتدا به فرهنگ رسیدگی شود تا اقتصاد بهتر شودو در هر منطقه ای که اقتصاد بهبود یابد امنیت نیز افزایش می یابد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکهدرس و دانشگاه باید برای تعالی اقتصادی و اجتماعی بشر باشد تا به واسطه ی آن استان و در نهایت کشور پیشرفت کند خاطرنشان کرد :دانشجو باید قلم و افکار خود را در راه آبادانی خرج کند.

رزم حسینیهمچنین از دانشجویان رشته های روانشناسی و جامع شناسی خواست تا وارد میدان شوند و نگاه مردم را نسبت به کرمان عوض کنند تا کرمان به بهترین شکل در کشور مطرح شود.

استاندار کرمان با اعلام اینکه این هم اندیشی با 3 هدف اجرا کردن نظرات اساتید در سطح استان، اطلاع رسانی آن ها و بررسی وضعیت آگاهی اساتید نسبت به مسائل استان برگزار شده است گفت: دانشگاه ها در همه جای دنیا به خودشان متکی اند و دانشگاههای کرمان به ویژه دانشگاه آزاد بایدبا توجه به اعتباری که در بانک های استان دارند ، تسهیلات و اعتبارات خوبی را برای گسترش فعالیت های اقتصادیدر سطح استان دریافت کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات کشور عدم اعتماد مردم به اقتصاد کشور است که این مسئله سبب می شود پول خود را وارد اقتصاد کشور نکنند.

رزم حسینی همچنین به پروژه هایی که برای بهبود وضعیت آب انجام شده اشاره کرد و افزود : خوشبختانه پروژه هایانتقال آب از سد بهشت آباد ، خط انتقال آب از خلیج فارس و سد صفارود در حال اجراست.

وی همچنینبه انتخابات سال جاری اشاره کرد و گفت : کارنامه ی نظام جمهوری اسلامی نشان می دهد که در تشکیل دولت هایی که تاکنون حکومت کردند رای مردم مؤثر است.

رزم حسینی به نقش مهم نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره وتصریح کرد :نماینده مجلس باید فردی متخصص و متعهد باشد و فقر و محرومیت مردم برای اومهم باشد .

استاندار کرمان از دانشجویان و اساتید خواست تا در صحنه انتخابات حضوری فعال و پررنگ داشته باشند تا بتوانند در آبادانی کشور و استان سهیم باشند.

حجت الاسلام انصاریان نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت : مسئولیت فرصت خوبی برای خدمت است و مسئولین نظام با این هدف مشغول خدمت اند.

وی افزود : دانشگاه یک بازوی مشورتی برای هدایت استان است

آل طاها رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در این اجلاس با اشاره به اینکهدانشگاه آزاد اسلامی کرمان با 17594 نفر دانشجو در تمام مقاطع و 700 نفر عضو هیئت علمی تاکنون 45000نفر فارغ التحصیل داشته است خاطرنشان کرد :دانشگاه آزاد اسلامی خود یک نمادی از اقتصاد مقاومتی است.

وی به حرکت های دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر توسعه اقتصادی دانش بنیان اشاره کرد و افزود : ایجاد شهرک های شفا (شهرک فناوری دانشگاه آزاد ) ،طرح سها ( سامانه همکار آزمایشگاه های دانشگاه )و طرح ماندگار فرهنگیاز اقداماتی است که در دستور کار است.

همچنین اساتید در این اجلاس از استاندار خواستند تا به اقتصاد خرد همانند سبک زندگی و الگو های مصرف بیشتر توجه شود ،مسئله گردشگری در استان رونق بیشتری یابد وبهتوسعه در حوزه صنعت و معدن بیشتر توجه شود .

انتهای پیام/ت

برچسب ها: دانشگاه ، الگو ، فرهنگ ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.