معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسان اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از افزایش تعداد مدارس هیات امنایی استان از 61 به 130 آموزشگاه خبر داد.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین ؛خیرالله رحمانی افزود: در سال تحصیلی گذشته تعداد 22 هزار و 806 دانش آموز در مدارس هیات امنایی تحصیل می کردند که با اجرای سیاست های مشارکتی در آموزش و پرورش، آمار دانش آموزان این مدارس در سال جاری با رشد 96.78 درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به 44 هزار و 878 نفر رسیده است.


وی اضافه کرد: راهبرد افزایش مدارس هیات امنایی از شیوه های مدیریتی وزارت آموزش و پرورش است که در راستای کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت و بهبود کیفیت آموزش در مدارس صورت می گیرد.


رحمانی ادامه داد: هیات امنایی شدن مدارس مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا را در اداره مدرسه ارتقا می بخشد و این مهم خود زمینه ای برای مشارکت های اقتصادی در مدارس خواهد بود.

وی گفت: با شرکت مردم در امور آموزش و پرورش، برخی از مسایل آن، از جمله مساله تامین منابع مادی و مسایل ناشی از آن کاهش می یابد و همچنین تعلیم و تربیت به معنی واقعی و بنیادین آن محقق می شود، چرا که ذات آموزش و پرورش، نیازمند مشارکت تمام عناصر دخیل در فرایند یاددهی یادگیری است.

معاون پژوهش برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: تصویب برنامه سالانه مدرسه، تصویب بودجه مدرسه، بررسی مسایل پرورشی، بررسی طرح ها و برنامه ها، توسعه و تجهیز مدرسه، تولید کتاب و مواد آموزشی، پیشنهاد انتصاب مدیر و درخواست تامین معلم از اختیارات مدرسه خواهد بود.

آمار کل دانش آموزان استان قزوین با رشد 6.1 درصدی نسبت به سال گذشته به 219 هزار و 371 نفر رسید که بیشترین آنها در پایه اول ابتدایی با 20هزار و 728 نفر دانش آموز است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.