تبریز؛

آغاز ثبت نام دوره ی عالی کسب و کار در حوزه ی چاپ و نشر

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرایجان شرقی از آغاز ثبت نام دوره ی عالی کسب و کار در حوزه ی چاپ و نشر در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ چمیده فر"  گفت: در سال جاری امکان برگزاری دوره عالی تخصصی کسب و کار (MBA ) در حوزه ی چاپ و نشر توسط اداره کل چاپ و نشر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری چهار دانشگاه مادر صنعت شریف تهران، فردوسی مشهد، اصفهان و دانشگاه تبریز فراهم شده است.

وی افزود: این برنامه برای مدیران و دست اندرکاران صنعت چاپ و نشر طراحی شده و متقاضیان این دوره می بایست دارای مدرک کارشناسی بوده و یا تجربه حداقل 5 سال فعالیت در این  حوزه را داشته باشند.

چمیده فر گفت: متقاضیان همچنین می بایست در یکی از واحدهای چاپ و نشر و یا مراکز توزیع و فروش کتاب مشغول به کار بوده و اشتغال آنها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه صنفی مربوطه تایید شود.

وی با اشاره به بسترهای آموزشی که باید برای صنعت چاپ فراهم شود تصریح کرد: این طرح برای آن است تا چنانچه کسانی از صنف چاپ بخواهند در همین حوزه تحصیلات آکادمیک داشته باشند تا سقف 50 درصد از تخفیف برخوردار شوند .

معاون  فرهنگی اداره کل، با اشاره به اینکه تبریز خاستگاه صنعت چاپ در کشور و اولین در این حوزه است، گفت: دانش چاپ دانشی است که باید همراه با تکنولوژی روز دنیا باشد و چنانچه نتوانیم خود را با این تحولات همراه کنیم نه تنها صنعت چاپ بلکه بسیاری دیگر از صنایع ما دچار نقص و کمبود خواهند بود. و بر همین اساس ایجاد زمینه برای تحصیلات آکادمیک در این رشته امری ضروری محسوب می شود.

براساس این گزارش علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به صورت آنلاین به سایت www.ipcu.ir  مراجعه نمایند.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.