رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران از بی اعتمادی بیمار و پزشک به تولیدات داخل و در نهایت سوء استفاده برخی دلالان در ارائه پروتزهای تقلبی خبر داد.

دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران ‌در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص استفاده بیشتر از تولیدات خارجی به جای تولیدات داخل گفت: عدم اعتماد به تولید داخلی یکی از دلایل روی آوری به محصولات پروتزی غربی است و محصولات کشورهای غربی مانند آمریکا، آلمان و سوییس بازار پروتز را در ایران به خود اختصاص داده است، به عنوان مثال لگن سرامیک بین 6 تا 8 میلیون تومان قیمت دارد و اکثر پزشکان ایرانی نیز برای بیمار این نوع را تجویز می‌کنند

وی ادامه داد: باید توجه شود که برخی دلالان در این زمینه سوء استفاده و محصولات پروتز تقلبی را ارائه می‌کنند. متاسفانه در کنار شرکت‌های معتبر خارجی، یک سری عناصر سودجو برخی وسیله‌های پروتزی را از کشورهایی که مورد تایید وزارت بهداشت نیستند وارد کرده و با قیمت کمتر در اختیار پزشکان قرار می‌دهند.

رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی در خصوص رشد جراحی زانو در کشور بیان کرد‌: هرچند که تعداد عمل جراحی لگن در صدر جراحی‌ها در کشور است اما جراحی زانو هم رشد داشته و اگر در گذشته ۱۰۰ جراحی لگن و ۵۰ جراحی زانو انجام می‌شد، الان تعداد این عمل‌ها به ترتیب به ۱۱۰ و ۷۰ رسیده است.

دکتر عکاشه در پایان خاطر نشان کرد: در واقع این رشد به 30 درصد رسیده است و علت این رشد را می‌توان با نوع نشستن، ورزش نکردن در بانوان، ضربه‌های دوران کودکی که موجب افزایش آرتروز و در نهایت جراحی مفصل زانو می‌شود تحلیل کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار