سنندج؛

راه یابی 5 گروه نمایشی کردستان به جشنواره بین المللی فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ازحضور پنج گروه نمایشی و یک مقاله پژوهشی نمایشی از کردستان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،حجت الاسلام رحیم جعفری گفت: پنج گروه نمایشی و یک مقاله پژوهشی نمایشی از کردستان به جشنواره بین المللیتئاتر فجر راه یافتند.

وی با اشاره به اینکهسه گروه از این آثار از شهرستان سقز و دو گروه از مریوان و سنندج می‌باشد، افزود: نمایش «وقت گل نی» به کارگردانی امین صادقی، «سونامی جوراب» به کارگردانی هیوا اسدبیگی و«بالنده‌کانی گه‌رمیان» به کارگردانی حسن ترقی، سه گروه شرکت کننده تئاتر از شهرستان سقزهستند و «عروسی آشتی» بهکارگردانی مختار محمدی و «چیروکی مامه پیره» بهکارگردانی کمال فتحی به ترتیب گروه‌های شرکت کننده از شهرستان‌های مریوان و سنندج می‌باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: نمایش «چیروکی مامه پیره» در بخش آیینی جشنواره و سایر نمایش‌ها دربخش آزادحضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین یک مقاله پژوهشی نمایشی اثر «کریم خاوری» از شهرستان مریوان در جشنواره بین المللی فجر حضور دارد.

حجت الاسلام جعفری این حضور را نشان دهنده اهمیت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان دانست و گفت: تئاتر خیابانی مریوان دارای سطحی بالا و جایگاه خاصی در سطح ملی است که زمینه حضور 10 گروه از تهران و سایر استان‌ها در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.