معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت گفت: برای ارتقای دانشگاه‌ها و سطح تجهیزات آن باید روی هزینه‌ کرد بودجه نظارت شود تا در راه مناسب خود خرج شود.

محمدی معاون پژوهشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بودجه دانشگا‌ه‌ها برای تجهیز کردن آزمایشگاه‌ها گفت:  تلاش ما بر این است که بر روی بودجه ریزی دانشگاه‌ها در جهت بروز کردن آزمایشگاه ها نظارت داشته باشیم تا کمبود در حوزه تجهیزات آزمایشگاه‌ها که علاوه بر بحث پژوهش، در حوزه آموزش هم دانشجویان و اساتید را با مشکل مواجه کرده است، مرتفع شود. 

معاون پژوهشی دانشگاه‌ علم و صنعت ادامه داد: سالانه بخشی از اعتبارات در دانشگاه‌ علم و صنعت، به دانشکده‌ها، جهت بازسازی اختصاص می‌یابد که معمولا این بودجه زیر نظر دانشکده‌ها صرف می‌شود و احتمال دارد برای به روز کردن آزمایشگاه‌ها خرج نشود. از آنجا که تجهیزات آزمایشگاهی قدیمی در همه دانشگاه‌ها وجود دارد، برای حل مشکل و تحول در دانشگاه‌ها، توجه جدی هیئت دولت و تخصیص اعتبارات قابل توجه به وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها احتیاج است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در گذشته نظارتی بر نحوه هزینه کرد بودجه در دانشکده‌ها انجام نمی‌گرفت و از امسال قصد داریم بر نحوه اختصاص هزینه‌های اعتباری که برای بازسازی آزمایشگاه‌ها صرف می‌شود، نظارت کنیم تا دیگر با مشکل قدیمی بودن و کمبود تجهیزات آزمایشگاه‌هی مواجه نباشیم. با نظارت بیشتر روی تخصیص هزینه‌ امیدواریم که بودجه‌ها به درستی صرف شوند و تجهیزات آزمایشگاهی ارتفا یابند. 


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار