تلویزیون امروز به یکی از عادی ترین و البته ضروری ترین لوازم زندگی قرن بیست و یکم تبدیل شده که برای خرید آن باید به نکاتی توجه داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلویزیون امروز به یکی از عادی ترین و البته ضروری ترین لوازم زندگی قرن بیست و یکم تبدیل شده است و با توجه به حضور انواع و اقسام برندهای متفاوت و البته توانمندی های مختلف برای خریدنش، گاهی به دردسر خواهیم افتاد و دیگر خبری از آن یکرنگی و سادگی نیست، بنابراین اگر قصد خرید جعبه جادویی نوین دارید بازار این هفته جام جم سری به خیابان جمهوری، یکی از مراکز خرید و فروش تلویزیون در تهران زده تا از چند و چون انتخابی مطمئن و البته اقتصادی برایتان بگوید. 

 سه قانون اصلی در خرید یک تلویزیون خوب:

1- کیفیت تصویر با توجه به مشخصات روی کاغذ، تعیین نمی‌شود!

شاید این جمله‌ی کوتاه به مذاق تولیدکنندگان بزرگ تلویزیون خوش نیاید اما عین حقیقت است. در واقع با بررسی مشخصات انواع تلویزیون احتمالاً شما هم به این نتیجه می‌رسید که هدف از ارائه‌ی کاتالوگ و مشخصات تلویزیون‌ها، گیج کردن مشتری است.

2- تلویزیون بزرگ‌تر واقعاً بهتر است

در مورد اندازه حداقل قطر 32 اینچ را توصیه می‌کنیم. البته در مورد تلویزیونی که قرار است در اتاق خواب قرار بگیرد، برای تلویزیونی که می‌خواهید در اتاق نشیمن استفاده کنید، بهتر است تلویزیونی با حداقل قطر 46 اینچ یا 55 اینچ و بزرگ‌تر از آن، انتخاب نمائید. ممکن است در نگاه اول این ابعاد بسیار بزرگ به نظر برسد اما توصیه‌ی ما این است که یک تلویزیون بزرگ بخرید چرا که تجربه‌ای بسیار جالب خواهد بود.

اندازه‌ی تلویزیون نسبت به امکانات و قابلیت‌هایی مثل عینک سه‌بعدی، نرخ نوسازی بالاتر و تلویزیون‌های هوشمند، اهمیت بیشتری دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که با بودجه‌ای که در اختیار دارید، سراغ تلویزیون‌های بزرگ‌تر بروید. معمولاً بیشتر کاربران از اینکه تلویزیونی با ابعاد بزرگ‌تر نخریده‌اند، اظهار پشیمانی می‌کنند، مراقب باشید شما هم به این دسته از مشتریان نپیوندید.
- به تلویزیون‌های پلاسما هم توجه کنید.

شاید از پیشنهاد ما تعجب کرده باشید اما توجه داشته باشید که تلویزیون‌های پلاسما با هزینه‌ی مساوی، معمولاً نسبت به تلویزیون‌های LCD و تلویزیون‌های به اصطلاح LED، کیفیت تصویر بهتری دارند. تلویزیون‌های LED در حقیقت همان تلویزیون‌های LCD هستند که نور پس‌زمینه‌شان توسط دیودهای نوری (یا LED) تولید می‌شود.

کیفیت تصویر، مهم‌ترین و پیچیده‌ترین بخش کار

مهم‌ترین و پیچیده‌ترین بخش کار قضاوت در مورد کیفیت تصویر است. در فروشگاه‌های تلویزیون ممکن است نورپردازی، کیفیت محتوای در حال پخش، تنظیمات تلویزیون مثل روشنایی، کنتراست، شدت رنگ و غیره، متفاوت باشد و نتوان کیفیت واقعی محصولات را با هم مقایسه کرد.

شاید بهترین راه مقایسه این باشد که تلویزیون‌ها را با توجه به اندازه و بودجه‌ای که در اختیار دارید، مرتب کنید و سپس ارزان‌ترین مدل یک برند خاص را انتخاب کرده و به بررسی کیفیت تصویر آن بپردازید.

متأسفانه تفاوت بین کیفیت تصویر مدل‌های مختلف تلویزیون از یک برند هم قابل توجه است. حتی پس از کالیبره کردن، تفاوت کیفیت محصولات زیاد است و لذا انتخاب بهترین تلویزیون با توجه به برند هم روش دقیقی نیست. لذا در نهایت باید خودتان قضاوت کنید و بهترین کیفیت تصویر را تخمین بزنید. بسیاری از فروشندگان لوازم صوتی و تصویری داخل کشور اجازه اتصال حافظه فلش به تلویزیون و پخش ویدیو مورد نظر شما برای آزمایش کیفیت را می‌دهند پس بهتر از یک فلش حاوی چند تکه فیلم را به همراه داشته و هر کدام از تلویزیون‌های مورد نظر خود را آزمایش کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۸ دی ۱۳۹۴
مثل همیشه مفید بودیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد
برو بچ باشگاه خسته نباشید خدا قوت
آخرین اخبار