تا وقتی برخی‌ها تصمیم‌گیرنده‌ هستند اوضاع والیبال همین است!

شیرکوند: سرمایه‌ای‌ها والیبال ایران را خراب کردند / راه فوتبال را در پیش گرفته ایم؟

لیبروی تیم متین ورامین ضمن انتقاد شدید از وضعیت موجود در لیگ والیبال گفت: متاسفانه ورود برخی تیم‌ها و مربیان که قراردادهای میلیاردی می‌بندند وضعیت والیبال را خراب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،احسن الله شیرکوند، لیبرو تیم والیبال متین صالحین ورامین پس از باخت 3 بر صفر تیمش در دیدار با بانک سرمایه، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به انتقاد از وضعیت موجود در والیبال پرداخت: متاسفانه والیبال ایران در وضعیت خوبی قرار ندارد. وضعیتی که متاسفانه هم رسانه‌ها و هم خود ما که جزو خانواده والیبال هستیم آن را تشدید می‌کنیم. 
وی ادامه داد: متاسفانه ورود تیم‌هایی مانند سرمایه که وارد لیگ می‌شود، اوضاع والیبال را خراب‌تر می‌کند. مصطفی کارخانه می آید با بازیکنان بزرگ و ستاره قراردادهای نجومی می‌بندد. برای تیمی که هیچ ریشه‌ای در والیبال ندارد و اصلا معلوم نیست سال دیگر در تیم باشد یا نه! آنوقت تیمی مثل متین که چند سال است با تلاش اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است، قهرمانی آسیا در کارنامه دارد و هواداران بسیاری هم دارد باید برای تداوم حضورش دستش را جلوی هر ارگان و سازمانی دراز کند.
شیرکوند به اتفاقات رخ داده در دیدار تیمش با شهرداری ارومیه اشاره کرد و گفت: اشتباه فاحش یک خط نگه دار در آن مسابقه پیروزی را از ما گرفت. متاسفانه وضعیت داوری در ایران بد شده است. چرا فدراسیون به اندازه کافی به داوران پول نمی‌دهد؟ از زمانی که در آن دیدار مقابل سایپا اتفاقاتی بین من و داور افتاد همیشه حامی داوران بودم و بارها عنوان کردم که بیشتر به داوران و ناظران رسیدگی کنید تا مشکلات اینچنینی رخ ندهد.
لیبرو تیم متین ، خبرنگاران را خطاب قرار داد و گفت: یک بار شد این سوال را مطرح کنید که چرا هر هفته والیبال ایران آبستن دعوا و حاشیه است؟ آیا واقعا داوری والیبال به اندازه خود والیبال در ایران پیشرفت کرده است؟ و هزاران سوال دیگر که پرسیده نمی‌شود و وضعیت هر هفته بدتر از قبل می‌شود.
وی ادامه داد: اگر مشکل اگر درآمد داوران است باید آن را افزایش دهند، اگر درآمد ناظران است هم باید آن را افزایش دهند تا وابسته به بانک سرمایه و آقای ایکس و ایگرگ نباشیم که قبل از بازی همه چیز مشخص شده باشد. باید شرایطی فراهم شود که داوران ما مستقل باشند تا جلوی این کارها گرفته شود. مگر ما در والیبال اسپانسر نداریم که در همه این شهرها هم آن را قالب می‌کنیم. چه می‌شود اگر یک بخشی از قراردادها و اسپانسرها را برای داوران کنار بگذارند؟
شیرکوند با بیان این که تیم‌های شهرستانی دیده نمی‌شوند و همیشه به آن‌ها ظلم می‌شود، گفت: سهمیه حضور ما را در جام باشگاه‌های جهان را به راحتی گرفتند. هنوز سر هفتاد میلیون ورودی تیم‌های لیگ برتری بحث می‌کنند. می‌خواستند چک من را برگشت بزنند اما تیمی هست که هنوز یک ریال از ورودی را پرداخت نکرده و هر هفته در لیگ بازی می‌کند. شما فقط قشنگی‌های والیبال را می‌بینید. به خدا والیبال ایران دیگر مثل سال‌های قبل نیست. بله در والیبال ایران تک ستاره‌هایی هستند و اتفاق‌های خوبی هم می‌افتد اما همه موفقیت‌های والیبال مال 4 -5 نفری نیست که شما مدام اخبارشان را رصد می‌کنید. ما هم ده سال در تیم ملی بودیم و برای رشد این ورزش زحمت کشیدیم اما دیگر کسی خریدار ما نیست.
لیبروی تیم ملی والیبال ایران درباره یکی از هواداران بانک سرمایه گفت: تماشاگری که من می‌دانم برادر یا پسر یا مرید مربی تیم حریف است و در بین تماشاگران نشسته است به من چاقو نشان می‌دهد و یا به مادر و خواهر من فحش می‌دهد، تمام شرایط روحی من و تیمم را به هم می‌ریزد. نمی‌دانم چرا کمیته انضباطی این اتفاقات را نمی‌بیند. شکایت هم بکنیم زورمان به جایی نمی‌رسید. متاسفم که این را می‌گویم اما والیبال دارد راه فوتبال را می‌رود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار