مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالجاری 3500 خانوار از مددجویان کمیته امداد جهت عضویت به صندوق معرفی شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عیسی کریمی با اشاره به اهداف و مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اظهار داشت: اطلاع‌رسانی مکرر از طریق رسانه‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها جهت عضویت جامعه هدف به عمل آمده است و هم‌چنان ادامه دارد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر اجتماعی شدن این بیمه بخش عظیمی از کشاورزان ساکن شهرها نیز حائز شرایط عضویت در صندوق شدند.

کریمی با بیان این‌که کشاورزان ساکن در شهرها تا سال 93 از عضویت در صندوق بیمه محروم بودن افزود: بر اساس  مصوبه جدید مجلس کسانی‌که در شهرها سکونت دارند اما به فعالیت در بخش کشاورزی مشغول هستند به جمع مشمولان صندوق بیمه اضافه شدند.

وی مصوبه دیگر مجلس مبنی بر لحاظ سقف سنی برای عضویت در صندوق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در صورتی‌که مصوبه محرومیت افراد بالای 50 سال از عضویت در صندوق بیمه اجتماعی تأیید شود جمعیت بسیاری از استان ما از این صندوق محروم می‌شوند.

کریمی خواستار مراجعه و نامنویسی افراد بالای 50 سال جامعه عشایری قبل از اجرای این مصوبه شد و گفت: عشایر زحمت‌کش این فرصت را از دست ندهند.

این مسئول ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر را از دیگر اقشار جامعه هدف بیمه اجتماعی دانست و با اعلام این‌که 80 درصد جمعیت استان ما در شهرهای زیر 20 هزار نفر سکونت دارند افزود:ساکنان در شهرهای دهدشت، گچساران و یاسوج که 3 شهر بالای 20 هزار خانوار در سطح استان هستند نیز می‌توانند در قالب کشاورزان ساکن در شهر در صندوق بیمه اجتماعی عضویت و از مزایای آن استفاده کنند.

کریمی هم‌چنین از امکان عضویت مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی در این صندوق خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم نامه صندوق با بهزیستی حق بیمه مددجویان توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

این مسئول در ادامه افزود: سال جاری 3500 خانوار از مددجویان کمیته امداد استان نیز به صندوق بیمه اجتماعی معرفی شده‌اند.

به گفته کریمی مهندسان کشاورزی،اعضای سازمان نظام دامپزشکی،رانندگان وسایط حمل و نقل باری و سواری هم می‌توانند در این صندوق عضویت داشته باشند و از مزایای آن بهر‌مند شوند.

کریمی تصریح کرد: 9 کارگزار در شهرستان کهگیلویه کار بیمه متقاضیان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی این شهرستان را انجام می‌دهند


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.