معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون 153 نوع محصول کشاورزی در کشور زیر پوشش بیمه قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در کشور ما محصولات زراعی، دام و طیور با مخاطرات زیادی روبرو هستند و مالکان سالانه ضرر و زیان زیادی را از ناحیه حوادث متحمل می شوند.

وی گفت: خشکسالی، ریزگردها، طوفان، سیل، سرما و گرما خسارات زیادی را به کشاورزان و دامداران کشور وارد می کند. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه محصولات کشاورزی در ایران در مقابل 204 خطر بیمه می شود، افزود: هنوز بسیاری از خطرات احتمالی، محصولات کشاورزی ما را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه بیمه متکی به دولت است و دولت حمایت های جدی از کشاورزان و دامداران به عمل می آورد ادامه داد: براساس اعلام بانک جهانی، ایران یکی از 10 کشور نخست جهان از نظر فراوانی و تنوع حوادث و بحران های طبیعی است.

 فتحی از اقشار مختلف، بویژه کشاورزان و دامداران خواست دام و محصول خود را به موقع بیمه کنند تا در صورت وقوع حوادث، متضرر نشوند.

وی با بیان اینکه از اول آذرماه بیمه محصولات باغی آغاز شده وتا آخر دی‌ماه ادامه دارد افزود: به‌خاطر احتمال بروز سرمازدگیها و خسارتهای غیرمترقبه، باغداران می‌توانند از فرصت باقی‌مانده نسبت به بیمه محصولات باغی خود اقدام کنند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواست تا مدت زمان بیمه محصولات باغی را افزایش دهند تا کشاورزان بتوانند برای بیمه محصولات باغی اقدام کنند.

نریمانی رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی هم گفت: صندوق بیمه امسال به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته است غرامت خسارت دیدگان محصولات کشاورزی را به طور کامل پرداخت کند لذا برای پرداخت حق بیمه سالجاری می توانند بدون پرداخت وجه از محل طلب غرامتشان اقدام به بیمه محصولات کنند و مابقی غرامتشان را به محض وصول اعتبار دریافت نمایند. 
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.