از ابتداي امسال بيش از150هزار نفر از خدمات و امكانات زائرسراي ميقات الرضا(ع) بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مديرعامل موسسه حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زياتگاه شهيد مدرس(ره) گفت: زائرسراي ميقات الرضا(ع) داراي 100 اتاق مفروش، 12 مهمانپذير و سالن اجتماعات با ظرفيت پذيرش بيش از 100 نفر برای كاروان های زيارتي است.

حمزه سپهريان با اشاره به خدمات ارائه شده در اين زائرسرا افزود: وجود امکانات مناسب و مورد نیاز زائران، فضای معنوی، بهداشت و نظافت محیط، سنگفرش بودن صحن و سرا، فضای سبز و دلنشین، نورپردازی از جمله عوامل استقبال بیشتر زائران از اين زائرسراست.

وی ادامه داد: دو آشپزخانه عمومی با تجهیزات کامل، دو سقاخانه، باجه راهنمای زائر، فروشگاه های محصولات فرهنگی و مواد غذايي، پارك بازي، پاركينگ های وسایل نقلیه، سکوهای اقامتی، حمام، سرویس های بهداشتی، دارالشفاء، باجه خودپرداز و كشتارگاه به صورت شبانه روزی استفاده می شود.

همچنین وجود اتاق هاي مفروش که مجهز به امكانات اوليه ،وسایل گرمایشی و سرمایشی است که به صورت شبانه روزي اماده ی پذیرایی از زائران است .

سپهريان ارائه محصولات واجراي برنامه های فرهنگی در حرم مطهر حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع)، برگزاري کارگاه های آموزش قرآن و نهج البلاغه، واحد ادبیات قرآنی کودکان، مسابقات کتابخوانی، خدمات کتابداری و اینترنت در فرهنگسرای ميقات الرضا(ع) را از ديگر خدمات ارائه شده به زائران عنوان كرد.

وی افزود: در ايام نوروز و تعطيلات تابستاني به دليل ازدياد زائران با مشكل كمبود فضا دراین آستان مبارك مواجه هستيم.

سپهريان گفت: قرار گرفتن زائرسراي ميقات الرضا(ع) به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب و قرار گرفتن در مسیر راه زائران موجب تقويت باورهاي ديني و عشق به ولايت و امامت در قلوب زائران می شود.

انتهای پیام//گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.