مشهد؛

مشرف شدن 306 نفر زائر اهل سنت خارج از کشور به بارگاه منور رضوی

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی گفت: در 9 ماه امسال 306 نفر از زائران اهل سنت خارج از کشور در قالب 11 کاروان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد هاشمی نژاد افزود:زائرانی از کشور های پاکستان، هندوستان، افغانستان، نیجریه، روسیه و کشورهای آسیای میانه هستند که زائران کشور پاکستان بیشترین تعداد و روسیه کمترین تعداد زائر را داشتند.

وی گفت: برگزاری کلاس های سیره رضوی، حرم شناسی، هماهنگی برای بازدید از موزه های آستان قدس رضوی را از جمله برنامه ها و خدمات فرهنگی برای زائرین است.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی افزود: اداره زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برنامه های ویژه از جمله اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه های فرهنگی برای کاروان های زائرین را فراهم می کند.

هاشمی نژاد گفت: یک گروه 40 نفره مسلمانان اهل سنت از کشور تایلند ، کاروان 34 نفره علمای افغانستان از کشورهای آسیای میانه شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن را از دیگر اقدامات مدیریت امور زائران برای زائران اهل سنت خارج از کشور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سالانه 25 میلیون زائر وارد مشهد مقدس می شوند، افزود: ما هر سال 300 میلیون تشرف به حرم مطهر رضوی داریم.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تصریح کرد: میانگین اقامت زائرین خارجی در مشهد 10 روز است

وی خاطر نشان کرد: از واحدهای مربوط به راهنمای زائر، مراسم و محافل، آموزش و نشستهای تخصصی، کلاسهای آموزشی و کارگاههای تخصصی، همایشها، پاسخگویی به مسائل شرعی، بخش ادب و هنر، کاروانها، گردشگران و تشرف به اسلام تشکیل شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.