نماینده تهران گفت: دغدغه ما ساختارهای مسئله‌دار مدیریتی در کشور، رانت و فساد ناشی از عدم وصول 50 هزار میلیارد تومان معوقه بدهکاران دانه درشت بانکی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهره طبیب‌زاده نوری، نماینده تهران در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: با خود گفتم دراین فرصتی که برای نطق دارم برای گسترش خطوط مترو، افزایش پدیده کارتن خواب‌ها، مشکلات اقتصادی زنان، خسارات سیلاب، مشکلات مدارس استیجاری در معرض تخلیه و صدها مشکل دیگر استان تهران بگویم اما دیدم در مقابل طوفان‌های شن و ریزگردها و عدم جبران خسارات سیلاب و زلزله در جای جای کشور و مدارس کپری جنوب کرمان و شین آباد شرمسار می‌شوم.

نماینده تهران افزود: دیدم زباله‌های چند میلیون گردشگری که در قسمت‌های شمالی کشور به رودخانه‌ها و جنگل‌ها تخلیه می‌شود فاجعه‌اش عظیم‌تر از مشکلات حوزه انتخابیه‌ام است.

وی سپس خطاب به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: رئیس جمهور محترم بدانید که اگر منتقدان، داده‌ها و ستاده‌ها را طی مذاکرات دو سال اخیر عادلانه نمی‌دانستند و اگر نگران تزویر و عهدشکنی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بوده و هستند از عملکرد تجاوزکارانه و ضد حقوق بشری آمریکا در حق ملت‌ها درس گرفته‌اند.

طبیب‌زاده تصریح کرد: اقدامات اخیر آمریکا در سرقت اموال مردم ایران، ایجاد محدودیت برای تجار و گردشگران خارجی تحت عناوینی چون حقوق بشر آن هم در حین مذاکرات و همچنین اجرای برجام توسط ایران ناشی از بی‌اعتمادی و زورگو بودن دولت آمریکا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه شورای نظارت بر اجرای برجام در مقابل نقض آشکار فرمان رهبری چه اقداماتی صورت خواهد داد گفت: واقعیت این است که پس از انجام تمام تعهدات ایران، هر گونه تخلف و نقض عهدی توسط دولت آمریکا از سوی ایران امکان بازگشت از اقدامات انجام شده متصور نیست.

وی با بیان اینکه برادران گرامی امتیازات اخیر توسط هر دولتی به طرف مقابل داده می‌شد افزود: حذف تحریم‌ها حداقل آن محسوب می‌گشت هرچند مسئولان خود را چنان نیازمند توافق نشان دادند که ثمره‌اش تحقیرها و توهین‌های چند ساله مقامات آمریکایی و اروپایی شد که این عملکرد در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بود.

طبیب‌زاده با بیان اینکه هیچ فتح‌الفتوحی صورت نگرفته است اذعان داشت: یادمان هست که زمانی قذافی تمام تجهیزات هسته‌ای کشورش را وارد کشتی کرد و از کشورش خارج نمود و در مقابل با رئیس جمهور وقت ایتالیا بر دستان او بوسه زد و کشور انگلستان علی رغم دادن وعده نظامی با او اولین دولتی بود که به بمباران لیبی مبادرت ورزید.

نماینده مردم تهران ادامه داد:حضور هیئت‌های تجاری گوناگون در ایران نه به دلیل پیروزی دیپلماسی لبخند بلکه به دلیل نیاز اقتصاد بحران زده اروپا به بازار مصرف 80 میلیونی ایران اسلامی است.

طبیب‌زاده گفت: امروز پس از رفع تحریم‌ها و گشایش در روابط تجاری و فروش آزادنه نفت تازه به شرایط قبل از تحریم بازمی‌گردیم و اگر ساختارهای معیوب اقتصادی و وضعیت بیمار سیستم بانکی و اقتصادی اصلاح نشود هیچ فتح‌الفتوحی در اقتصاد پسا تحریم روی نخواهد داد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور! دغدغه ما فقط مذاکرات هسته‌ای در دو سال گذشته نبود گفت: دغدغه ما ساختارهای مسئله‌دار مدیریتی در کشور، رانت و فساد ناشی از عدم وصول 50 هزار میلیارد تومان معوقه 400 نفر از بدهکاران دانه درشت بانکی است که بر مقادیر کلانی از اعتبارات بانکی کشور حکمرانی می‌کنند و البته مربوط به دوره شما هم نیست.

وی ادامه داد: دغدغه ما به کارگیری متهمان پرونده کرسنت در سطوح بالای وزارت نفت است که با رفع تحریم‌ها و انعقاد قراردادهای جدید نفتی با محتواهای به شدت نگران‌کننده 25 ساله با شرکای خارجی و اولویت‌های حضور شرکت‌های چند ملیتی به زودی قراردادهای خسارت‌بار مشابه کرسنت را پایه‌گذاری خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دغدغه ما بی‌کفایتی مسئولان در دفن و امحای 1700 تن سیب‌زمینی و افزایش 2برابری نقدینگی طی 26 ماه از عمر دولت یازدهم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار