مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: 28 دی ماه سال 65 نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس کردستان است که در این روز 220 نفر از مردم سنندج براثر بمباران هواپیماهای رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

به گزارش خبر نگارگروه استانهای  باشگاه خبر نگاران جوان از سنندج ،محمدرضا شرفبیانی در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت سالروز بمباران 28 دی سنندج افزود: در این روز 18 نقطه شهر سنندج مورد آماج حملات 8 فروند بمب‌افکن رژیم بعث قرار گرفت که در کمتر از چند دقیقه بیش از 220 نفر شهید و بالغ بر 123 نفر نیز به شدت مجروح و به درجه جانبازی نائل آمدند.
وی گفت:استان کردستان در جریان بمباران‌های مختلف مناطق مسکونی آن در طول هشت سال جنگ تحمیلی، بالغ بر 935 شهید و بیش از 600 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و علی‌رغم تمامی این موارد همچنان مردم آن، با صلابت و اقتدار از نظام اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان 28 دی ماه سال 65 سنندج، 15 خردادماه سال 63 بانه و 26 بهمن ماه سال 65 قروه را از سنگین‌ترین حملات هوایی رژیم بعث به استان کردستان عنوان کرد که تعداد زیادی از هموطنانمان به درجه شهادت و جانبازی رسیدند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.