یک کارشناس اقتصادی گفت: در پساتحریم باید بانک‌ها تقویت شوند و بتوانند وام‌هایی که 50 درصد قیمت تمام شده مسکن را شامل می‌شوند در اختیار متقاضیان قرار دهند.

مجید طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اجرای برجام در کوتاه مدت تأثیری بر بازار مسکن نخواهد داشت زیرا فاصله درآمد مردم و قیمت خرید آپارتمان برای متقاضیان بسیار بالا است.

وی افزود: در پساتحریم باید بانک‌ها تقویت شوند و بتوانند تسهیلات بانکی که 50 درصد قیمت تمام شده مسکن را شامل می‌شود در اختیار مردم قرار دهد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با مرور زمان تزریق پول به بانک‌ها می‌تواند امکان تخصیص وام را برای سازندگان و متقاضیان خرید مسکن فراهم و در نتیجه موجب رونق این بخش شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقشار متوسط و ضعیف جامعه ترجیح می‌دهند پول خود را بیشتر سرمایه‌گذاری کنند زیرا در این صورت به سود بیشتری می‌رسند.

** در پساتحریم قیمت مسکن دچار جهش نخواهد شد

طاهری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر خرید مسکن در حال خروج از سرمایه‌گذاری است و به سمت نیاز واقعی پیش می‌رود و اجرای برجام هم موجب افزایش قیمت مسکن نخواهد شد.

وی افزود: تا زمانی که قیمت مصالح و مواد اولیه ساختمان در همین رنج قرار گرفته باشد شاهد تورم آنچنانی در بخش مسکن نخواهیم بود و اگر هم تورمی اتفاق بیفتد متناسب با تورم کل کشور است و قیمت‌ها دچار جهش بالایی نخواهند شد.

این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار داشت: صنعت ساخت و ساز صنعتی است که ده‌ها حوزه سرمایه‌گذاری دیگر به آن مرتبط هستند و در نتیجه نیازمند توجه ویژه در پساتحریم است زیرا با ارتقای آن هم سازندگان و هم مردم تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار