معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران دوران پساتحریم را با تاکید بر بومی سازی فناوری های ارتباطی اطلاعاتی و انتقال دانش فنی برای آموزش نیروهای داخلی ضروری دانست.

به خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ‌مهندس انصاری با تاکید بر توجه جدی به آموزش نیروهای داخلی گفت: باید انتقال دانش فنی در رفت و آمدهایی که به عقد قراردادهای تجاری منجر می شود، از شرط های اصلی باشد.

وی افزود: باید به بومی سازی محصول ها و فرایندها در دورانی که شرکت های مختلف وارد ایران می شوند، جدی تر توجه شود.

مهندس انصاری گفت: افزون بر زمینه سازی برای ورود فناوری های تازه، باید به سوی داخلی سازی آنها رفت تا کشور در آینده از واردات آنها بی نیاز شود.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید کرد: سال های تحریم فرصتی برای نیروهای متخصص کشور در بومی سازی برخی فناوری ها فراهم آورد، اما یک سری محدودیت ها، محرومیت ها و مشکل هایی برای صنعت آی.تی و فناوری های مرتبط به همراه داشت که رفع آنها زمینه حضور شرکت های بین المللی در شکل های مختلف را فراهم می کند و به توسعه چند برای فناوری اطلاعات و ارتباطات می انجامد.

به گفته وی، استفاده از این فرصت باید به گونه ای باشد که به تهدید تبدیل نشود و همچنان بومی سازی محصول ها و خدمات در دستور کار باشد.

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران پیشنهاد کرد سهم قابل توجهی از بازار داخلی و بازار های منطقه به تولید داخلی تخصیص یابد تا اتکای کشور فقط به تولید شرکت های غیرایرانی نباشد.

پیش از این وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرده بود "برای تحقق اقتصاد مقاومتی، باید در سایه حمایت و سرمایه گذاری دولت به فکر بومی سازی دانش به دست فرزندان ایرانی بود تا در بستر شرکت ها و موسسه های دانش بنیان بخوبی محقق شود".



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.