هنوز در کشور ما راه زیادی برای رواج کتاب‌ و کتابخوانی الکترونیک وجود دارد.

سودابه امینی، نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص کتاب‌های ای بوک یا الکترونیک گفت: هنوز در کشور ما راه زیادی وجود دارد تا مطالعه کتاب‌های الکترونیک در کشور جا بیفتد و رواج پیدا کند. در بین مخاطبان فرهنگی، فضای مجازی بیشترین مخاطب را در تلگرام و ارتباطات فرهنگی دارد. این فضا برای جا انداختن فرهنگ کتابخوانی الکترونیک مناسب است.

وی افزود: باید کسانی باشند که کتاب‌های الکترونیک را برای مخاطبان معرفی کنند. برای مخاطبان کودک و نوجوان، سازمان‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌تواند در این زمینه  کمک کند.

این نویسنده با اشاره به آنکه ابزارها و امکاناتی برای مطالعه کتاب در فضای مجازی تعریف شود تا افراد در شرایط غیر سنتی به مطالعه بپردازند، اظهار داشت: کلیه شرایط فیزیکی و نرم‌افزاری ایجاد کتاب‌های الکترونیک یا ایبوک باید درجامعه فراهم شود.

امینی ادامه داد: بهتر است ساعات مشخصی در ادارات به کتابخوانی الکترونیک اختصاص داده شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به معرفی کتابخوانی به صورت الکترونیک بپردازد تا مخاطبان خود را به شکل بهتری با این مسئله آشنا کند.

 وی با اشاره به لزوم تعریف شرایطی برای کتابخوانی الکترونیک اظهار داشت: افرادی که در زمینه فرهنگی فعالیت  می‌کنند، به موضوع کتابخوانی الکترونیک بپردازند و این مسئله به عنوان یک موضوع روی میز مدیران فرهنگی کشور قرار بگیرد. سپس راهکار آن را در جلسه‌های کارشناسی پیدا کند. ممکن است فکرهایی پیرامون کتابخوانی الکترونیک در این طرف و آن طرف مطرح شود و در حوزه خود در این زمینه جریان‌سازی کنند؛ اما این تصمیمات نمی‌توانند به تنهایی موثر واقع شوند. به هر حال مدیران فرهنگی باید به مسئله کتابخوانی الکترونیک توجه کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار