دبیر ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی از فارغ‌التحصیلی 15 هزار دانشجو در رشته زیست فناوری و جایگاه پانزدهم این حوزه در سطح جهان خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه جایگاه پانزدهم را در زیست فناوری در سطح جهان در حوزه علمی به خود اختصاص داده‌ایم؛ گفت: جایگاه ما در تولید زیست فناوری و محصولات فناوری بالا در سطح آسیا بین 3 و 4 است. 

وی ادامه داد: حدود 15 هزار فارغ‌التحصیل در رشته زیست فناوری داریم؛ بنابر‌این در نیروی انسانی و دانش فنی به حد کفایت رسیده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم از این طریق اقتصاد و اشتغال خود را در حوزه زیست فناوری متحول کنیم.

قانعی بیان کرد: حوزه فناوری باید در پژوهش سراها و مدارس ترویج شود و با توجه به آثار علمی و فناوری مؤثری که فناوری در اشتغال فارغ‌التحصیلان خواهد داشت، کمک می‌کنیم تا این موضوع به خوبی در آموزش و پرورش ترویج یابد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید کرد: نسل جوان ما با تسلط کامل به فناوری‌های نوین در آموزش عالی و اشتغال می‌تواند تأثیرگذار باشد.

قانعی تصریح کرد: دانش‌آموزان باید یاد بگیرند که در زیست فناوری محصولات جدید ایجاد کنند و خلاقیت داشته باشند زیرا امروزه فعالیت دانش‌آموزان در راستای فراگیری فناوری آغاز می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.