رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: متاسفانه به دلیل رو به اتمام بودن فصل نارنگی در کشور و همچنین صادرات آن به روسیه با کمبود و افزایش قیمت آن در بازار مواجه شده ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، ناصر اطرج در خصوص کمبود نارنگی و افزایش نرخ آن در بازار، بیان کرد: با توجه به اینکه نارنگی شمال رو به اتمام است تا حدودی با کمبود این محصول در بازار مواجه هستیم.

به گفته وی، علاوه بر این صادرات نارنگی به کشور روسیه موجب کمبود آن در بازار شده و قیمت آن نسبت به یک ماه پیش حدود 15 درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: برای تنظیم بازار نارنگی در اصفهان، نارنگی های تخم پاکستانی از جنوب به بازار می آید تا کمبود این محصول در بازار جبران شود علاوه بر این برای تامین نارنگی شب عید ناچار به واردات این محصول هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه از لحاظ تامین پرتقال در بازار کمبودی نداریم، تاکید کرد: با توجه به اینکه برای تامین پرتقال شب عید از اکنون این محصول از سمت استان های شمال به سمت اصفهان بار زده شده با توجه به شرایط آب و هوایی متفاوت دو استان، احتمال می رود میزان بالایی از پرتقال های انبارهای اصفهان، از بین رود.

به گفته اطرج، درحال حاضر پرتقال تامسون شمال بین 2700 تا 1800 تومان و پرتقال تامسون جنوب از نوع ایرانیان بین 3800 تا 1500 تومان و پرتقال کازرون و جهرم بین 2500 تا 1800 تومان فروخته می شود.

وی همچنین در خصوص محصول گوجه نیز، گفت: قیمت گوجه بندری بین 1800 تا 1200 تومان و گوجه بوشهری بین 1500 تا 1000 تومان است و کمبودی در بازار نداریم .

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.