مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه ششم توسعه به حدود ٤١ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس شعری مقدم، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید و تلاشهای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریمها، گفت: صنعت پتروشیمی ایران در آستانه دورانی جدید قرار گرفته است و باید تاکید کرد که دوران پساتحریم فرصتی مناسب را برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران فراهم می‌کند.
 
وی افزود: این دستاورد بزرگ با تلاش فراوان به دست آمد و امیدواریم این موفقیت ارزشمند مسیر توسعه صنعت پتروشیمی ایران را هموار کند.
 
شعری مقدم تصریح کرد: پیش از لغو تحریمها کشورها و شرکتهای صاحب نام زیادی علاقه‌مندی خود را برای حضور دوباره در صنعت پتروشیمی کشورمان اعلام کرده بودند و اکنون در دوران پساتحریم فرصت برای مذاکره های نهایی فراهم شده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: اولویت توسعه برای طرحهایی خواهد بود که دارای زمین، خوراک و سرمایه گذار است و سرمایه گذاران خارجی که زنجیره تولید را تکمیل کنند می‌توانند در ایران حضور داشته باشند.
 
وی با بیان این که با برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه میزان صادرات محصولات متنوع پتروشیمی کشورمان به حدود ٤١ میلیارد دلار خواهد رسید، عنوان کرد: قابلیت رسیدن به ٦٧ میلیارد دلار صادرات را در صورت فراهم شدن شرائط مورد نیاز دارا هستیم.
 
شعری مقدم با بیان این که از سرمایه گذاریهای جدید داخلی و خارجی در طرحهای توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران حمایت می‌کنیم، افزود: سرمایه گذاریهای جدید می‌تواند ظرفیت تولید را در طرحها و مجتمعهای پتروشیمی کشورمان افزایش دهد و پیامد آن افزایش ارزش افزوده و نیز صادرات خواهد بود و می‌تواند صنعت نفت ایران را از خام فروشی دور کند.
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره جلسه امروز مدیران ارشد صنعت نفت با معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: در این جلسه جهانگیری از برنامه های توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی کشورمان حمایت کرد.
 
وی افزود: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذاریهای جدید ابراز داشت که دولت در نحوه واگذاری پتروشیمی ها بازنگری خواهد کرد و یکی از طرحهایی که در نحوه واگذاری آن بازنگری خواهد شد طرح پتروشیمی دماوند است.
منبع:شانا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.