معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از مطالعه و شناسایی 8 رقم جدید محصولات کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اصغر پرتوی با تأکید به اینکه تولید و تنظیم بازار کشاورزی به جهاد کشاورزی استان‌ها واگذارشده است، افزود: در این راستا با دو اولویت ما نسبت به توسعه تولیدات اقدام می‌کنیم.

وی افزود: محوریت اول فرآوری و افزایش ارزش‌افزوده با تولید محصولاتی است که ارزش‌افزوده بالا دارند و در این راستا کاشت زعفران، پسته و بادام‌ زمینی مورد توجه بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان محوریت دوم را جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و متذکر شد: با فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات مطلوب به دنبال این هستیم که اقتصاد کشاورزی استان را احیا کنیم.

پرتوی به انجام مطالعات گسترده توسط مرکز تحقیقات کشاورزی استان و جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: هدف از پژوهش‌ها شناسایی و تولید ارقام جدیدی است که بتواند بیشترین کیفیت، کمترین ضایعات و بازارپسندی را به دنبال داشته باشد.

وی بابیان اینکه در موضوع سیب‌زمینی این مهم موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: در سایر محصولات استراتژیک نیز به‌جای تولید بی‌هدف به دنبال تولید ارقام موفق هستیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.