امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی روز چهارشنبه عازم پاریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی روز چهارشنبه عازم پاریس می‌شود.

این کاراته کای قمی که تمامی عناوین موجود کاراته جهان را به دست آورده همراه با سایر ملی پوشان کاراته ایران در لیگ جهانی کاراته درفرانسه روی تاتامی می‌رود.

لیگ جهانی کاراته که کاراته وان نیز خوانده می‌شود ماهیتی متفاوت با جام جهانی کاراته دارد و در طول سال هر چند ماه یک بار در یکی از نقاط جهان برگزار می‌شود و امتیازات آن در رنکینگ بر‌ترین کاراته کاهای جهان مورد محاسبه قرار می‌گیرد. مهدی‌زاده در شرایطی این بار در فرانسه در کاراته وان مبارزه می‌کند که بازگشت به پاریس برای وی یادآور خاطرات خوش سال ۲۰۱۲ و کسب مدال طلای جهان در این شهر است.

این کاراته کای بین المللی پس از مدت‌ها غیبت در کاراته وان در این مسابقات حاضر خواهد بود زیرا در یک سال گذشته به دلیل مشکلات مالی فدراسیون کاراته، کاراته کاهای کشورمان در چند دوره متوالی از لیگ جهانی غایب بوده‌اند. مهدی‌زاده قرار بود در دوره قبلی لیگ جهانی در اتریش حاضر باشد اما صادرنشدن روادید از سوی دولت اتریش سبب لغو حضور ملی پوشان ایرانی در کاراته وان وین شد.

مهدی‌زاده امسال در مسابقات قهرمانی آسیا در یوکوهامای ژاپن صاحب مدال طلا شد و همراه با تیم ملی عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد و پس از کسب طلای بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ در مسابقات جهانی برمن آلمان روی تاتامی رفت و با بداقبالی صاحب مدال برنز شد.

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.