راهکارهای همکاری دو شهر اصفهان و وین ر جلسه مشترک شهرداران این دو شهر بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان وبه نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در این جلسه که با حضور دکتر مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان و «میشایل هویپل» شهردار وین در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، حوزه فرهنگ ارتباطات، فناوری، پسماند، حمل و نقل، فاضلاب شهری و انرژی به عنوان مهمترین زمینه های همکاری متقابل بین شهرتاریخی اصفهان و وین پایتخت اتریش مطرح و مورد بررسی وتبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست، برنامه ریزی برای تقویت همکاریهای اقتصادی و فرهنگی و امضای تفاهمنامه همکاری در حوزه های مذکور به عنوان گام بعدی، مورد تاکید طرفین قرارگرفت .
شهردار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به ویژگیهای شهر اصفهان و شاخصه های شهر وین به عنوان یکی از شهرهای پیشرفته اروپا و پیشگام در حوزه مدیریت شهر و فناوری‌های نوین شرایط و زمینه های همکاری دو شهرمناسب ومهیا عنوان کرد.
مهدی جمالی نژاد دیپلماسی شهری و حرکت به سمت شهر پویا و خلاق را رویکرد اصلی شهرداری اصفهان ذکر کرد و افزود: شهر پویا، خلاق و دانش ‌محور زمانی می‌تواند صفات و ویژگی‌های خود را رشد و گسترش دهد که ارتباطی فرا مرزی داشته باشد.
شهردار وین نیز در این نشست، تصریح کرد: وین از شرایط دیپلماتیک موجود استقبال و آمادگی خود را برای برقراری همکاری‌های اقتصادی با اصفهان اعلام می‌کند.
میشایل هویپل تاکید کرد: مهمترین مشکل موجود برای سرمایه‌گذاری و روابط اقتصادی دو کشور به مسائل بانکی بازمی‌گردد که با توجه به ارتباطاتی که در حال حاضر برقرار شده است، این موضوع نیز بزودی برطرف می‌شود و اصفهان – وین در آینده نزدیک همکاری اقتصادی بیشتری خواهند داشت.




انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.