نماینده مردم اراک گفت: ایران در مسئله هسته‌ای ثابت کرد اهل گفت‌وگوست.

عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که همواره از پشتیبانی مردم برخوردار بوده است، اظهارداشت: ایران رکن اصلی ثبات‌ منطقه محسوب می‌شود و حال اینکه در تمامی کشورهای اطراف تشنج و عدم امنیت وجود دارد.

نماینده مردم اراک دخالت برخی کشورها را سبب بروز ناامنی در منطقه خواند و گفت: برخی گروه‌های تکفیری و مسئله‌دار تروریسمی در این کشورها به جنایت می‌پردازند و ایران هم‌اکنون تنها لنگرگاه امن این منطقه بی‌ثبات است.

رجایی به تأثیرات دیپلماسی ایران منطقه‌ اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای ثابت کرد کشوری اهل گفت‌وگوست و معتقد است هر مسئله‌ای در منطقه و جهان از طریق گفت‌وگوهای سیاسی قابل حل و فصل است.

وی حمایت برخی کشورها از ترویسم منطقه‌ای را از معضلات خواند و خاطرنشان کرد: اگر مناقشات از بیرون از منطقه هدایت و برنامه ریزی نشود، کشورهای همسایه به خوبی قادرند مسائل و مشکلات خود را حل و فصل کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: برخی کشورها به دنبال جنگ نیابتی در منطقه هستند و می‌بینیم عربستان سعودی تا به امروز علی رغم همه کارشکنی‌ها و پول‌های کلانی که در بحث تقویت ترویسم خرج کرده هنوز نتوانسته‌ است نقش خوبی را در منطقه داشته باشد.

او ادامه داد: کشورهایی مانند ترکیه، عربستان، قطر و امارات به دنبال حمایت از تروریسم هستند و متاسفانه جنگ‌های نیابتی را از طرف استکبار جهانی همراهی و پشتیبانی می‌کنند.

رجایی در پایان تصریح کرد: ما هیچگونه مماشاتی با گروه‌های تکفیری نداریم و با قطع یقین معتقد هستیم این گروه‌های تکفیری باید از بین بروند و ریشه آنها خشکیده شود اما مسائل کشورها و حکومت‌های منطقه توسط مردم همان منطقه قابل حل است و تا به امروز هم جمهوری اسلامی ایران این سیاست را دنبال کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار