مادر باردار حاجی آبادی در سومین بارداری خود پس از هفت روز تلاش برای زنده ماندن، به علت ایست قلبی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیمار۳۸ ساله پس از پارگی کیسه آب به بیمارستان فاطمه الزهرا (س) حاجی آباد مراجعه کرد و پس از معاینه و ویزیت پزشک و سونوگرافی، به روش طبیعی زایمان می کند.

مهدی حسنی آزاد افزود: این بیمار پس از زایمان دچار خونریزی شدید شده و برای خارج سازی رحم به اتاق عمل فرستاده می شود .

وی گفت: روز بعد بیمار دچار افت فشار خون و کاهش هموگلوبین می شود و پزشک متخصص محلهای خونریزی را ترمیم کرد، که هنگام عمل جراحی بیمار دچار ایست قلبی می شود.

حسنی آزاد افزود: بلافاصله احیای قلبی ریوی با موفقیت انجام و بیمار به آی سی یو منتقل شد .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیمار پس از بستری شدن در آی سی یو ، به دنبال عوارض پیش آمده دچار نارسایی کلیه و تجمع آب میان بافتی در ریه ها می شود، که برای بررسی های بیشتر و درمان به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام می شود.

حسنی آزاد گفت : اما بیمار به محض رسیدن به بیمارستان و پذیرش در آی سی یو برای بار دوم دچار ایست قلبی شده و با وجود تلاش کادر درمان احیای موفقیت آمیز نبوده و بیمار فوت می شود.

وی افزود : با توجه به اهمیت موضوع پرونده متوفی برای بررسی های بیشتر به کمیته بررسی علل مرگ و میر مادران باردار دانشگاه ارجاع می شود و در صورت بروز هرگونه اشکال در روند درمانی برابر ضوابط و مقررات وزارت بهداشت رفتار می شود .

متوفی علاوه بر نوزاد ۸ روزه اش دو فرزند ۱۱ و ۱۳ ساله نیز داشت.

شهرستان حاجی آباد در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.