شهردار منطقه 11 گفت: ضلع شمال غربی میدان حسن آباد به منظور حفاظت از ابنیه و آثار برجای مانده از طهران قدیم به پیاده راه تبدیل شد.

بخشی از میدان حسن آباد پیاده راه شدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،نصراله آبادیان با بیان اینکه میدان حسن آباد یکی از آثار برجای مانده از طهران قدیم است افزود: با توجه به اثرات جبران ناپذیر تردد خودروها بر جلوه های بصری و بافت تاریخی میادین، ضلع شمال غرب میدان حسن آباد برای تردد خودروها بسته و تبدیل به پیاده راه شده است.
وی هدف از این اقدام را افزایش تردد عابران پیاده، حذف پارک خودروها، عبور و مرور وسایل نقلیه موتوری و تسهیل در امداد رسانی ایستگاه آتش نشانی میدان حسن آباد عنوان کرد.
آبادیان احیای پیاده راه در مراکز تاریخی را راهکار مفیدی برای حفاظت از آثار قدیمی دانست و گفت: در حال حاضر اجرای فاز اول این طرح در ضلع شمال غرب آغاز شده و پس از مطالعات و بررسی بازخورد، مرحله بعدی اجرا خواهد شد.
بر اساس این گزارش با تبدیل بیش از یکهزار و 300 مترمربع از میدان حسن آباد به پیاده راه، رانندگان خودروها می توانند از خیابان شهید صبوری به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.
میدان حسن آباد از ابنیه دوران پهلوی اول است و تا قبل از توسعه تهران چهارراهی کوچک بود.
منطقه حسن آباد یکی از بزرگترین باغ های شهر تهران و متعلق به میرزا یوسف آشتیانی بود. وی پس از بزرگ شدن طهران باغ بزرگی ایجاد کرد و آن را به نام پسرش حسن؛ حسن آباد نامگذاری کرد.
سبک معماری این میدان با ساختمان های گنبدی است. مشابه این معماری در ساختمان بزرگ تخریب شده تلگراف خانه در میدان توپخانه، میدان مخبرالدوله، بانک تجارت و چند بنای دیگر دیده می شود.
این میدان دایره شکل به شعاع 45 متر و مساحت حدود 6358 متر در محدوده منطقه 11 شهرداری تهران قرار دارد.
منبع:ایرنا
 انتهای پیام /*
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.