رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در تلاش هستیم، تا با همکاری شهرداری نسبت به ایجاد یک بازار محصولات شیلاتی در استان اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو شهبازی در سمینار فرهنگ سازی مصرف آبزیان و نقش آن در سلامت جامعه که در کرمانشاه برگزار شد، از توسعه پرورش ماهی به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاوزری استان یاد کرد و گفت: بر اساس آمارهای موجود میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال73  200 تن در سال بود که این رقم در شرایط کنونی به 14 هزار و 500 تن رسیده است.

وی افزود: سرانه مصرف آبزیان در استان در سال 73 رقم 250 گرم بود، که این رقم در شرایط کنونی به 7.5 کیلوگرم رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، گفت: برنامه‌های شیلاتی استان در دو فاز دنبال می‌شود و در صورت بهره برداری از سدهای در حال ساخت استان میزان تولیدات شیلاتی تا پایان برنامه ششم توسعه به 60 هزار تن و در صورت، به بهره‌برداری نرسیدن سدها به 45 هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده سرانه مصرف آبزیان در استان کرمانشان تا پایان برنامه ششم توسعه باید به یازده کیلوگرم برسد.

شهبازی گفت: برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید در واحد سطح در مزارع پرورش ماهی، استفاده از استخرهای دو منظوره از دیگر برنامه‌های شیلاتی استان خواهد بود.

وی در ادامه از نبود صنایع تبدیلی در بخش شیلات به عنوان یکی از نیازهای استان یاد کرد و گفت: فقدان صنایع تبدیلی صادرات را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه از برنامه‌ریزی در راستای ایجاد بازار فروش محصولات شیلاتی در استان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با همکاری شهرداری نسبت به ایجاد یک بازار فروش محصولات شیلاتی در استان اقدام کنیم.


انتهای پیام/ی
برچسب ها: بازار ، ماهی ، شیلات ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.