نخستین گفتمان زیست محیطی دانشجویی در زنجان به مناسبت روز ملی هوای پاک در دانشگاه زنجان برگزار شد.

نخستین گفتمان زیست محیطی دانشجویی در زنجان برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، این همایش با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان،گروه محیط زیست دانشگاه زنجان و تشکل های زیست محیطی  استان زنجان از ساعت 9 الی 16 امروز در سالن سهروردی دانشگاه زنجان  برگزار شد.

در این همایش ابتدا زنگنه بنیانگذار گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان در خصوص عملکرد زیست محیطی این گروه و همچنین برنامه های آتی و از فعالیت جدی این گروه در حوزه تحقیقات محیط زیستی  در راستایی کمک به حل بحرانهای زیست محیطی گزارشی ارائه نمودند.

 میرزایی رئیس دانشکده علوم دانشگاه زنجان نیز در این همایش با اشاره به اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی گفت: باید در این زمینه تلاش های خود را بیشتر از گذشته نموده و با اقدامات نو و موثر تحول خوبی انجام دهیم.

رئیس دانشکده علوم دانشگاه زنجان با پیشنهاد نمودن طرح کاشت 2 اصله درخت توسط هر دانشجو افزود: دانشگاه زنجان آمادگی لازم  جهت همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان و سایر دستگاههای مرتبط در جهت کمک محیط زیست را داردو این اقدام دانشگاه زنجان میتواند پایلوت خوبی برای الگوی سایر دانشگاهها و نهادها باشد.

ضرورت تشکیل اتاق فکر مشترک بین  حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه زنجان   


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: با اینکه گروه علوم محیط زیست این دانشگاه تازه تاسیس شده ولی در زمینه محیط زیست فوق العاده پر تلاش بوده است .

  وی ادامه داد نیاز هست یک اتاق فکر مشترکی بین حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه زنجان راه اندازی شود.
گفتنی است  در ادامه این نشست نماینده اداره کل بازرسی استان زنجان، کارشناسان محیط زیست استان و نماینده شرکت ملی سرب و روی ایران سخنرانی و از الزامات قانونی توجه به حفاظت از محیط زیست و اقدامات صورت گرفته در این خصوص مطالبی را ارائه نمودند.

انتهای پیام /ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.