معاون صنایع دستی استان زنجان از برگزاری دوره آموزشی آشنایی ارزیابان گمرک استان با صنایع دستی بومی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون صنایع دستی استان زنجان با اعلام این خبر گفت: نخستین دوره آموزشی آشنایی ارزیابان اداره کل گمرک استان زنجان با صنایع دستی بومی استان توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان و با همكاري «مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی»، برگزار گردید.

علی محمدی با بیان اینکه اولین جلسه این دوره، تحت عنوان "آشنایی با چاقوسازی" با هدف آگاهی هرچه بیشتر ارزیابان گمرک با این رشته و شیوه های تولید و قیمت گذاری برگزار شد، افزود؛ دوره های دیگری نیز به منظور آشنايي با آن دسته از هنرهاي سنتي و صنایع دستی استان زنجان كه قابليت صادرات به کشورهای خارجی را دارا مي باشند، برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرددر هر جلسه از این دوره های آموزشی، يكي از اساتيد فن در رشته هاي چاقوسازي، مسگري، چاروق دوزي، مليله سازي، بافته ها داری، سنگ های نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی و... به تدريس و معرفي رشته مورد نظر و شیوه های قیمت گذاری خواهند پرداخت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان متذکر شد: این دوره ها به صورت تئوری و عملی به مدت 70 ساعت در حال برگزاری می باشد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.