آبادان؛

نقشه جامع علمی کشور مبنای فعالیت بنادر کشور

مدیر کل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در تحقق نقش مرجعیت علمی امور بندری، دریایی و کشتیرانی را شرح داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ دکتر محمد علی حسن زاده افزود: بند دوم سیاست های اقتصاد مقاومتی پیاده سازی نقشه جامع علمی کشور است که بر این اساس، امسال نیز در سازمان بنادر و دریانوردی سعی کردیم همه فرایندهای سازمانی را به استناد نقشه جامع علمی کشور مورد بازنگری قرار دهیم.

وی تصریح کرد: هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف استفاده از شبکه کتابخانه های عمومی سراسر کشور، انجام پروژه های تحقیقاتی با موضوع فرهنگ دریا، تألیف 8 عنوان کتاب دریایی، اخذ مجوز جهت انتشار کتاب، قراردادن کتاب در فضای مجازی و چاپ 26 مقاله در مجلات داخلی و بین المللی، تهیه ماهنامه الکترونیکی مسیر و استقرار مدیریت دانش از جمله فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی است که طی یک سال گذشته در سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.

مدیر کل مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه پرداخت پژوهانه برای پژوهشگران علمی، برگزاری کارگاه های تخصصی در همایش صنایع دریایی، داوری سومین دوره مسابقات شناورهای هوشمند، حمایت علمی و رسانه ای از 5 همایش مرتبط با حوزه های دریایی، تهیه اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران، امضای تفاهم نامه با 5 دانشگاه،تهیه سند عالی توسعه دریایی و تهیه تقویم دریایی ایران را از دیگر اقدامات مطالعاتی و پژوهشی انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

حسن زاده گفت: از سال تحصیلی آینده علاوه بر والدین، نزدیک به 3 میلیون دانش آموز و معلم در سطح کشور با موضوعات بیشتری در رابطه با بندر و دریا آشنا خواهند شد.


انتهای پیام/س
برچسب ها: خرمشهر ، بنادر ، پیشرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.