افتخاری گفت: پس از یک سال تأسیس صندوق جدید بیمه‌ فعالان قرآنی این اولین باری است که برای این نهاد نیز بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بودجه قرآنی تخصیص یافته در لایحه بودجه 95 گفت: هنوز جزئیات بودجه ارگان ها به صورت پراکنده مشخص نشده اما بودجه‌ منسجم و کلی قرآنی مبلغی بالغ بر 200 میلیارد تومان بوده که در جهت توسعه‌ فرهنگ قرآنی اختصاص یافته است.
وی افزود: در این بودجه سهم بیمه‌ قرآنی که از سال 93 توسط دولت راه‌اندازی شده، ده میلیارد تومان برآورد شده و پس از یک سال تأسیس صندوق بیمه‌ فعالان قرآنی این اولین باری است که برای این نهاد نیز بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

افتخاری در رابطه با تحصیل رایگان حافظان قرآن خاطرنشان کرد: بودجه‌ تحصیل رایگان حافظان قرآنی یک میلیارد و 300 میلیون تومان خواهد بود که البته این میزان، از بودجه‌ منسجم و بررسی شده سال 95 بوده و در رابطه با بودجه‌ پراکنده و بررسی نشده اطلاعاتی در دست نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی در پایان گفت: ما در مجلس شورای اسلامی چند بند و مصوبه به دولت ارائه و پیشنهاد دادیم اما در بودجه‌ سال 95 لحاظ نشده و تغییری در کل این بودجه نسبت به سال گذشته رخ نداده است.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار