معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: تعداد سالن های ورزشی در قزوین پاسخگوی نیاز بانوان نیست و باید این میزان افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛افسانه حسن نایبی  بیان کرد: مهمترین مسئله در بحث ورزش بانوان، سرانه ورزشی است که باید این سرانه افزایش یابد که لازمه این امر نیز افزایش اماکن ورزشی روباز و پوشیده برای فعالیت ورزشی بانوان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در قزوین و دیگر شهرستان ها مانند تاکستان و آبیک اقدامات و تمهیداتی صورت گرفته و احداث پارک های بانوان و جاده سلامت به فعالیت خانم ها در حوزه ورزش کمک کرده است.

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: در ایام بهار و تابستان نیاز است تا بانوان ما از فضای ورزشی روباز بیشتری بهره مند شوند و از نور آفتاب نیز بتوانند استفاده کنند چرا که بسیاری از بانوان ما با کمبود ویتامین دی مواجه هستند و این امر موجب پوکی استخوان می شود.

وی عنوان کرد: اگر شهرداری ها در شهرهای مختلف استان فضاهایی نظیر پارک های بانوان را گسترش دهند و جاده سلامت لحاظ شود خانم ها می توانند از این فضاها بهره مند شده و پیاده روی داشته باشند و این امر به سلامت بانوان کمک می کند.

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اضافه کرد: ما در استان قزوین 12 سالن ورزشی مختص بانوان داریم که این تعداد سالن پاسخگوی نیاز بانوان نیست و باید این میزان افزایش یابد و همچنین علاوه بر فضاهای سرپوشیده باید فضاهای روباز نیز طوری دیده شود که این کاستی را پر کند.

وی اعلام کرد: در استان قزوین بانوانی که به فعالیت های ورزشی می پردازند و دارای کارت بیمه حوادث ورزشی هستند بیش از 25 هزار نفر می شوند.

حسن نایبی در خصوص سرانه ورزشی توضیح داد: بر اساس آنچه در کشور تعیین شده سرانه ورزشی برای هر نفر یک متر مربع است که در قزوین این عدد از استاندارد کشوری تعیین شده پایین تر است که باید تلاش شود با افزایش فضای ورزشی این سرانه به میزان تعیین شده برسد.

وی با اشاره به اهمیت ورزش های همگانی اظهار کرد: ما اگر بخواهیم سلامت در جامعه جاری و ساری شود باید نخستین هدف توسعه ورزش همگانی باشد که برای این کار نیز نگاه و حمایت مسئولان اهمیت دارد و این امر موجب سلامت خانواده ها می شود که ان شاالله بیش از پیش شاهد حمایت مسئولان باشیم.

معاون امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین تأکید کرد: یکی از دلایلی که پارک های بانوان احداث شد، اقبال و استقبال مردم برای ورزش های همگانی بود زیرا مردم دوست دارند در فضای باز به ورزش بپردازند و در همایش های پیاده روزی نیز 80 درصد استقبال کنندگان بانوان هستند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کمبود ، سالن ، ورزشی ، قزوین ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.