بیشترین میزان تولید ناخالص شهرستان آبیک به بخش کشاورزی اختصاص دارد که این میزان تولید محصولات کشاورزی ، بیش از 650 هزار تن برآورد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه، کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی این شهرستان است گفت: بیشترین میزان تولید ناخالص شهرستان آبیک به بخش کشاورزی اختصاص دارد.


وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های موجود دراین شهرستان ادامه داد: وجود اراضی یکپارچه‌ و تسطیح شده زیر پوشش شبکه کانال‌های آبیاری قزوین، واحدهای پرورش طیور، وجود کشت و صنعت‌ها و واحدهای دامداری، واحدهای تولید کمپوست، تولید قارچ و تولید محصولات گلخانه‌ای این شهرستان را به عنوان شهرستانی نمونه از نظر تولیدات کشاورزی و دامی در سطح استان و حتی کشور تبدیل کرده است.


وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های منحصر به فرددر بخش کشاورزی،شهرستان باعث می شود تا اهداف بلند مدت وکوتاه‌ مدت و برنامه‌ریزی‌ های منظم انجام پذیرد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اذعان کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، وجود اراضی حاصلخیز قابل کشت و نیز برخورداری از منابع آبی از جمله قطب‌های کشاورزی استان قزوین است.

لطفی افزود: افزایش راندمان و افزایش بهره‌وری در زمینه تولید و مکانیزاسیون کشاورزی، توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار، پررنگ کردن فعالیت‌های کارشناسان ناظر بخش خصوصی، تغییر الگوی کشت شهرستان آبیک با توجه به مزیت‌های نسبی و برنامه‌ریزی به منظور تولید محصول سالم از دیگر برنامه‌هایی است که جهاد کشاورزی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ز


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.