امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رهبری و ممانعت از نفوذ جریان های استکباری در جامعه نقش روحانیت را هدایت به راه ولایت توصیف کرد و روحانیون را از دعواهای سیاسی پرهیز داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ امام جمعه موقت تهران در گردهمایی ائمه جماعات و مسئولان امور فرهنگی و دینی شرکت های آب و فاضلاب کشور در سالن رازی دانشکده علوم پزشکی مشهد با اشاره به شرایط حساس پس از برجام، گفت: مقام معظم رهبری نگران هستند که دوباره فتنه ای رخ ندهد و نفوذی ها بیرون نیایند، لذا در این شرایط روحانیان باید با حرکت در مسیر رهبری مانع از نفوذ جریانهای استکباری در جامعه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی با بیان اینکه فتنه 88 هشداری برای سیاستمداران و روحانیت در جامعه بود، افزود: اگر مردم در این جریان به صحنه نیامده بودند انقلاب اسلامی ربوده می شد؛ برای ممانعت از بروز این خسارت کسانی که استقلال و امنیت کشور را دوست دارند باید خیمه عمود استقلال را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: روحانیت در جامعه باید با بی طرفی و با بینش حکیمانه مردم را در جریان انتخابات به سمت راه ولایت هدایت کنند.

امام جمعه موقت تهران ایجاد دعوا و جدال را در شان روحانیت ندانست و تصریح کرد: باید با متانت به هدایت امت اسلامی پرداخت؛ چراکه هیچ سیاستمداری نمی تواند مانند جمهوری اسلامی ایران و در راس آن مقام معظم رهبری دربرابر دنیای استکبار مقاومت کند و سنگر خود را در استکبارستیزی داغ نگه دارد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انسانها باید برای رسیدن به خدا حرکت را از خود وجودیشان آغاز کنند، گفت: آنهایی که توانسته اند خود را برای رسیدن به خدا کنار بزنند، مقربان درگاه الهی هستند.

وی تاکید کرد: مشکل ما آمریکا، اسرائیل، عربستان و وهابیت نیست؛ مشکل خودمان هستیم. انسانها باید خود وجودیشان را پیدا کنند تا از مرکب شیطان پیاده شوند.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام علی یزدان پرست، مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: در بخش فرهنگی انتظار می رود که همه مسئولین و روحانیون بخش فرهنگی وزارت نیرو در اجرای سیاست ها و برنامه ها برای میل به اهداف مورد نظر کار های مفیدی انجام دهند.

همچنین علی اکبر مهاجری، رییس شورای فرهنگی وزارت نیرو برجام را یک پیروزی بزرگ دانست و گفت: انتخابات مرحله بعد از برجام است و روحانیون باید مردم را برای حضور گسترده در پای صندوق های رای بدون جناح بندی های سیاسی تشویق نمایند.

مشاور وزیر نیرو نیز با اشاره به مساله نظام جدید مدیریت، گفت: قرار است در 20 حوزه آبریز اجرا شود که 4 حوزه آن شروع شده و 16 حوزه آن در آینده اجرا می شود.

ستار محمودی به مهار آب های خروجی تا 3 یا 4 سال آینده اشاره کرد و گفت: برنامه 20 ساله ای برای تامین آب 1300 شهر کشور در نظر گرفته شده است.

در پایان این گردهمایی از ائمه برتر جماعات که مولف کتاب و مقاله و پایان نامه در بخش نماز بودند هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.