قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر و به دلایل متعدد از مرغ پیشی گرفته و افزایش قیمت این محصول در اردبیل سیر صعودی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ معاون توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در ستاد تنظیم بازار برای نیمه اول و دوم سال قیمت تخم‌مرغ تعریف شده که این نرخ در نیمه اول سال دم درب مرغداری‌های 3 هزار و 800 تومان و در نیمه دوم سال نیز 4 هزار و 200 تومان تعریف شده است که البته متناسب با عرضه و تقاضا قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند اما در این بین برخی دلالی‌ها زمینه افزایش قمیت تخم‌مرغ را فراهم کرده‌اند.

اصغر پرتوی افزود: قیمت متعادل تخم‌مرغ در بازار 4 هزار و 200 تومان است ولی اینکه طی روزهای اخیر چطور این قیمت به 6 هزار تومان افزایش یافته دلایل متعددی دارد که از جمله آن می‌توان برخی دلال‌بازی‌ها، افزایش صادرات و همچنین افزایش مصرف تخم مرغ را در سه ماهه پایانی سال نام برد که زمینه افزایش قیمت را فراهم کرده است.

وی رقم تولید استان را سالانه 8 هزار تن تخم‌مرغ اعلام کرد و گفت: این میزان تولید روزانه 22 تن است که پاسخگوی نیاز بازار بوده و علاوه بر تامین نیاز بازار به استان‌های دیگر و کشور عراق به صورت عمده صادر می‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ضرورت تنظیم بازار محصولات کشاورزی را با الگوی مناسب از سوی سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم طی روزهای آینده با کنترل قیمت‌ها، قیمت تخم‌مرغ شکسته شود.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، قیمت ، تخم مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.