آخر این هفته را با نمایش‌های جشنواره و دوچرخه‌سواری در چیتگر بگذرانید تا برای هفته جدید روحتان تازه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

تئاتر آخر هفته:

با فرا رسیدن سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر همه به نوعی در تکاپوی تهیه بلیط هستند تا نمایشی را که دوست دارند ببینند و لذت ببرند. از طرفی نمایش‌های دیگر اجرای خود را متوقف کرده‌اند تا سالن‌ها در اختیار هنرمندان جشنواره قرار گیرد. به همین منظور در پیشنهاد آخر این هفته اسامی نمایش‌های اجرا در آخر هفته را نام می‌بریم:

جمعه دوم بهمن 94

تالار اصلی: نمایش «ترور» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی ساعت 20

تالار سایه: نمایش «قرار» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا ساعت 17 و 19

تئاتر مولوی: نمایش «دگردیسی پروانه شدن» به کارگردانی: صوفیا برسزی ساعت 17 و 19

تالار فردوسی: نمایش اپرای مولوی به کارگردانی بهروز غریب‌پور ساعت 19

تالار استاد سمندریان: نمایش «اروندخون» به کارگردانی کوروش زارعی ساعت 18 و 21

تالار استاد انتظامی: نمایش «نگهبان و اژدها» به کارگردانی سحر رضوانی ساعت 17 و 19

تماشاخانه سرو: نمایش «جان گز» به کارگردانی نیما دهقان ساعت 17 و 19


سینمایی آخر هفته:

فرزاد مؤتمن که بعد از فیلم  «خداحافظی طولانی» این بار با «بیداری» بازگشته است، داستان زنی به نام زهرا كه حافظه‌اش از زمانی كه براي آخرين بار دختر 6 ساله‌اش ياسمن را ديده، متوقف شده است. اكنون پس از گذشت 24 سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بيابد؛ اما همه نشانی‌هايی كه به ياد دارد به كلی تغيير كرده است ...

در این مدت زمان محدود تا قبل از جشنواره فیلم فجر فرصت خوبی است تا به تماشای این فیلم رفته تا کار جدید فرزاد مؤتمن را دید تا ببینیم این دفعه چه چیزهایی برای گفتن دارد.

فیلمی که در آن بازیگرانی چون نیکی کریمی، شقایق فراهانی، مهدی احمدی، حامد بهداد، نيره فراهانی، كيهان ملكی، هوشنگ قوانلو، مريم كاويانی و... به ایفای نقش می‌پردازند.


کتاب آخر هفته: 

همه ما به خوبی داستان بابا لنگ دراز را به یاد داریم، داستانی که از کودکی با آن بزرگ شده‌ایم و حتی کارتون‌های ساخته شده از این اثر را دیده‌ایم. حال  جین وبستر نویسنده همین داستان  کتاب دیگری را قلم زده که به تازگی به زبان فارسی ترجمه و روانه بازار شده است.

«راز مزرعه چهارآبگیر» داستانی جنایی در مورد مزرعه‌ای است که گفته می‌شود، در آن روح وجود دارد. ماجرای کتاب در مورد یک وکیل دعاوی است که به توصیه پزشکش برای فرار از فشار عصبی و شلوغی نیویورک به مزرعه اقوامش می‌رود. در مدتی که او آنجاست، صاحب مزرعه کشته می‌شود و از این جای داستان، خواننده با جین وبستر همراه می‌شود تا بفهمد قاتل صاحب مزرعه کیست و این قتل چه ارتباطی با وجود ارواح مزرعه دارد.

داستان این کتاب با زبان شخص اول از زبان وکیل روایت شده و می‌تواند به خوبی مخاطبش را درگیر خود کند و آخر هفته متفاوتی را رقم بزند.


گالری آخر هفته:

ما در طول هفته برای کارهای روزانه خود زمان و ساعت تعیین می‌کنیم و بر طبق آن‌ها پیش می‌رویم؛ اما غافل از اینکه در بی ساعتی و بدون در نظر گرفتن مکان جغرافیایی عمرمان می‌گذرد. یک هنرمند با ثبت لحظه ها و تصاویر سعی کرده تا آنها را در معرض دید مخاطبان قرار دهد و با حذف المان‌های زمانی آثار خود را به بی زمانی برساند.

آثار نسیم گلی که اولین نمایشگاه انفرادی او هم است. در پاییز 1393 مجموعه عکس‌هایش به صورت کامل  به ثبت رسید و آماده ارائه برای مخاطبانش شده. عکس‌هایی که هرکدام در دلشان رازهایی نهفته و از سرد یا گرم بودن ایام صحبت می‌کند و می‌تواند ما را به عمق  کشف همان رازها ببرد.


آخر هفته کجا بریم؟

آخر این هفته با توجه به شروع جشنواره‌ها شاید کمی فرصت و زمان خالی پیش بیاید، اما گاهی لازم است تا دور از این همه هیاهو باشیم تا خود را برای یک هفته کاری آماده کنیم. از طرفی چند روزی هم می‌شود که هوا از زمستانی بودن خود خارج شده و آن سرمای شدیدش را ندارد.

لازم نیست که به یک جای دور برویم. حتی می‌توانیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که به کارهای دیگر هم برسیم و از تماشای برنامه‌های تئاتر جشنواره امسال جا نمانیم.

پارک چیتگر می‌تواند گزینه مناسب این هفته باشد تا به همراه دوستان و یا خانواده ها رفت. افرادی که اهل ورزش هستند به پیست دوچرخه سواری، افرادیکه اهل پیاده روی و چای روی آتیش هستند هم به قسمت های دیگر سری بزنند و یک جمعه خوبی را در کنار هم سپری و ثبت کنند. پس  تا هوا مساعد است آن را از دست ندهید.



گزارش: نیلوفر جوانشیر



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار