مراسم اختتامیه کنگره 2 هزار شهید هنرمند با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا هنرمندان و مردم شب گذشته در سالن اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   آیین اختتامیه کنگره ملی ۲ هزار شهید هنرمند با حضور علی جنتی، سردار محمدرضا نقدی، حجت الاسلام سید محمود علوی ویر اطلاعات، محسن مومنی شریف، رسول صدرعاملی، رضا میرکریمی، حسن فتحی، رضا داودنژاد و جمعی دیگر از مسئولان و خانواده معظم شهدا در تالار اندیشه با اجرای رسالت بوذری برگزار شد.
 
محمد خزاعی دبیر کنگره در ابتدای مراسم یک متن ادبی در وصف شهدای جنگ تحمیلی قرائت کرد و گفت:در فضای غبارآلود و سیاست زده امروز انزوای هنرمندان متعهد نشانه خوبی نیست. اگر چراغ شهیدان نباشد همه جا تاریک است از شهدا می خواهیم دست به دعا بردارند و ما قبرستان نشینان را از منجلاب بیرون بکشند.

سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفان ابراز داشت: بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند گنجینه‌ای است بی‌بدیل برای تمام نسل‌ها و تمام انسان‌ها.  
 
وی ادامه داد: سلام خدا بر نویسندگان، خوشنویسان، صورتگران، نمایشگران، فیلم برداران، عکاسان، شاعران نغمه‌سرایان و همه مردان خدا که شهادت را بالاتر از هر هنر دیگری دانستند.
 
رییس سازمان بسیج مستضعفان افزود: آنان که ما را به این مهمانی دعوت کردند شهدا هستند و باید قدردان حماسه آفرینی آن‌ها باشیم. حیف است که این مجلس را همانند یک مجلس تحریم بدانیم ای کاش لیاقت آن را داشتیم که از زبان شهدا صحبت کنیم.
 
سردار نقدی در ادامه اظهار داشت: آثار فراوان آن عزیزان عرشی بسیار بالاتر از این مراسم‌ها و بزرگداشت‌ها است. پس وظیفه ما نسبت به آن‌ها چیست؟ شهدای هنرمند خود به این سؤال پاسخ می دهند که این جواب در کلام امام بزرگوار ما نهفته است که فرمودند: هنری زیباست که نابودکننده اسلام آمریکایی باشد و بیان کننده درد مظلومان و مستضعفان باشد.
 
وی افزود: این کنگره آغازگر کاری است که شهدا آن را شروع کرده‌اند. امیدواریم که بتوانیم این گنجینه آثاری که از شهدا باقی مانده است را استخراج و در جامعه عرضه کنیم.  
 
در این ادامه به صورت جداگانه از شهدای هنرمند بخش شعر و ادب شهدای هنرمند حوزه هنرهای تجسمی، شهدای هنرمند عرصه تئاتر، شهدای هنرمند بخش موسیقی و شهدای هنرمند شاخه سینما و تلویزیون به صورت جداگانه تجلیل شد. همچنین از سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی تجلیل شد.

2 اجرای زیبا و زنده از حامد زمانی در لابه‌لای تجلیل از شهدا و خانواده‌های معظم آن‌ها رنگ و بوی خاص به مراسم بخشید.
 
در قسمتی دیگری از این مراسم اجرای دو نمایش با موضوع جان‌فشانی جوانان این سرزمین در جنگ 8 ساله و از خود گذشتگی خانوده‌های آن‌ها اجرا شد. بخش ویژه‌ی این مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها بود که در ابتدای این بخش کلیپی از شهید شیخ نمر به نمایش درآمد.

 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار