محمدرضا صفدریان گفت: دیواره اختصاصی در کشور نداریم تا تمریناتمان را در آنجا پیگیری کنیم، اما یک نیاز اساسی است و باید باشد.

محمدرضا صفدریان، در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: متأسفانه برای انجام تمرینات یخ‌نوردی دیواره یخ‌نوردی در کشور نداریم، در حالی که برای حرفه‌ای شدن به آن نیاز است و کمبودهایی هم در زمینه تجهیزات داریم.
 
وی تصریح کرد: خوشبختانه این ورزش طی‌ سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته است، اگر در گذشته با هزینه شخصی به مسابقات خارجی می‌رفتیم هم‌اکنون فدراسیون در غالب تیم ملی ما را به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌کند، از زارعی رییس فدراسیون تشکر ویژه‌ای دارم.
 
صفدریان در ادامه گفت: هر ساله تور مسابقات در دنیا انجام می‌شد که بین 3 تا 5 مسابقه در سال است و اوایل سال میلادی آغاز می‌شود، امسال نیز این مسابقات در نخستین مرحله در آمریکا، آذر‌ماه برگزار شد که ورزشکاران ایرانی حضور نداشتند.
مرحله دوم هم که 26 و 27 دی در کره انجام شد و مراحل سوم و چهارم در روزهای آینده در سوییس و ایتالیا انجام خواهد شد.
 
وی عنوان کرد: برای رقابت‌های یخ‌نوردی جام جهانی و قهرمانی آسیا با حمایت تمام قد فدراسیون 4 آقا و 2 خانم اعزام شدند، این رقابت‌ها در رنکینک آسیایی هم تأثیر داشت.
 
صفدریان اضافه کرد: من به همراه موسوی توانستیم 2 نقره در بخش‌های لید و سرعت بدست آوریم که جزو 10 یخ‌نورد برتر جهان هم شدیم و تیم ملی ایران با این مدال‌ها توانست رتبه دوم قاره کهن را از آن خود کند.
 
وی تأکید کرد: کسب مدال نقره در لید برای نخستین بار برای کشورمان کسب شد و اینکه در فینال جهانی هم حضور داشتیم و این یک افتخار بزرگی برای ایران است.
 
صفدریان افزود: دیواره این رقابت‌ها جدید بود و برای کره‌ای‌ها هم که میزبان بودند تازگی داشت.
 
وی یادآور شد: با وجود امکانات کم ما نسبت به کره‌ای‌ها توانستیم با تعصب، دومی آسیا را کسب کنیم.
 
صفدریان اظهار داشت: چند روز دیگر رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی در سوییس و ایتالیا برگزار خواهد شد، باید خود را برای این مسابقات آماده کنیم و امیدوارم عملکرد خوبی را در کره‌جنوبی داشته باشم و در این مسابقات نیز جزو فینالیست‌ها شوم.
 
وی تأکید کرد: از سال 83 سنگنوردی را آغاز کردم و در سال 1389 در اولین مسابقات درای تولینگ‌ (یخ‌نوردی) کشور شرکت کردم که در تهران بود و اول شدم، مقام‌هایی که در این زمینه دارم اول تا سومی است.
 
سال 2013 نخستین اعزام بین‌المللی من به مسابقات قهرمانی جهان در کره بود که رتبه جهانی 42 را بدست آوردم.
 
در سال 2014 به رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره و جام جهانی روسیه رفتم که رتبه‌ جهانی با نزدیک به 25 پله صعود در رتبه 19 قرار گرفتم.
 
در مسابقات 2015 فرانسه نیز حضور داشتم که تا مرحله نیمه‌نهایی رفتم.
 
در سال جاری نیز به اردوی 2 هفته‌ای شهر کروف روسیه رفتم و تمرینات خوبی در آنجا انجام دادیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار