در آثار ایرانی کمتر شاهد مسائل غیراخلاقی هستیم. به دلیل اینکه جامعه‌ ما، یک جامعه اخلاق‌محور است. در واقع باید بدانیم که هنر عاری از اخلاق، هنر کاملی نیست و ضد هنر است.

مهدی نادری کارگردان فیلم سینمایی «بدرود بغداد» در مورد نقد منصفانه آثار همکاران خود به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: هنر، به خاطر جریان زاینده‌ای که در وجودش نهفته است، می‌تواند پذیرای هر نقدی باشد؛ اما این نقدها با یکدیگر متفاوت هستند. به دلیل اینکه هر یک از افراد از زاویه نگاه خود به موضوعات توجه می‌کنند. نقد یک بحث سلیقه‌ای است. ما همواره در جمع هنری خود از هم نظر می‌خواهیم؛ البته منصفانه.

کارگردان اثر «افسانه شکارچیان گرگ» که هنوز اکران نشده است، در مورد آثار ایرانی گفت: در آثار ایرانی کمتر شاهد مسائل غیراخلاقی هستیم. به دلیل اینکه جامعه‌ ما، یک جامعه اخلاق‌محور است. در واقع باید بدانیم که هنر عاری از اخلاق، هنر کاملی نیست و ضد هنر است.

نادری همچنین در مورد دانش یک بازیگر و به طور کلی نحوه برخورد آن‌ها در جامعه ابراز داشت: یک بازیگر باید دانش فراوانی داشته باشد تا بتواند مسائل را به درستی تحلیل و بررسی کند. اما امروز سطح آگاهی بازیگران ما چقدر است؟! متأسفانه عده‌ای از بازیگران، بدون سواد کافی وارد این هنر شده‌اند.

نویسنده اثر «قلب سیمرغ» در مورد وضعیت اقتصادی هنرمندان خاطرنشان کرد: صحبت کردن در مورد مسائل اقتصادی هنرمندان بسیار ناراحت‌کننده است. اگر عده‌ قلیلی از بازیگران را که درآمد بالایی در این سینما دارند، جدا کنیم. سایر هنرپیشه‌‌ها بسیار سخت گذران زندگی می‌کنند. از طرف دیگر، بازیگران پیشکسوت که اوضاعی بس نامناسب‌تر دارند. کسانی که یک روز موجب رونق بازار سینما بوده‌اند و مردم از آن‌ها خاطرات فراوان دارند، امروز وضعیت مساعدی ندارند.

مهدی نادری افزود: باید این سؤال را از خود کنیم که چرا سینمای ما عاری از قهرمان شده است؟ شاید یکی از دلایل آن همین مشکلات اقتصادی و وضعیت معیشت آن‌ها باشد. در این سینما بازیگری یافت نمی‌شود که بر روی یک نقش مدت طولانی کار کند و در آن واحد چند کار را انجام می‌دهد. این موضوع دلیلی می‌شود که بازیگران، انسجام فکری نداشته باشند.



انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار