آثار ادبی منتشر شده در فضای مجازی، به دلیل نبود قانون کپی‌رایت در کشور ما فضایی ناامن را تجربه می‌کنند.

حمیدرضا شکارسری شاعر در خصوص خطرات انتشار آثار ادبی در فضای مجازی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به رونق روزافزون فضاهای مجازی دیر یا زود آثار ادبی در این فضا منتشر می‌شوند. البته ما در ایران با نبود قانون کپی رایت مواجه هستیم و به نظر می‌رسد که در چنین شرایطی که آثار ادبی در فضایی حقیقی هم امنیت ندارند، فضای مجازی محیط مناسبی برای انتشار آثار ادبی به حساب نمی‌آید.

وی افزود: اگر چه هم اکنون فضای مجازی و شبکه‌های آن با سرعت پیشروی می‌کنند و گریزی از آن نیست؛ اما در پاسخ به این سوال که آثار فضای مجازی کارایی کتاب را دارد، باید بگوییم که به نظر من انتشار شعر در فضای مجازی آن چنان که باید و شاید در جامعه ما جای نیفتاده. البته کتاب در سطح دنیا حاکم بلامنازع مطالعه است.

وی با اشاره به روی آوردن برخی از اهالی قلم به فضای مجازی حاکم و شبکه‌های آن اظهار داشت: ذوق‌زدگی هنرمندان از اینکه آثارشان در فضای مجازی منتشر می‌شود، آن‌ها را به این فکر می‌اندازد که در فضای مجازی بیشتر از فضای حقیقی دیده می‌شوند. اما در واقع با این کار گام در فضای ناامنی می گذارند؛ زیرا هم‌نشینی با فضای مجازی و انتشار آثار ادبی در این فضا در کشور ما جای نیفتاده است.

این شاعر افزود: از طرف دیگر انتشار آثار ادبی در فضای مجازی این آثار را در معرض ورود انواع متعددی از نحوه‌های بیانی همچون کوتاه‌نویسی و ساده‌نویسی قرار می‌دهد. 



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.