سهمیه جذب اعضای هیئت علمی به 300 نفر کاهش یافت

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی گفت: در فراخوان بهمن‌ 94 تنها 300 نفر اعضای هیئت علمی جذب می‌شوند.

حجت الاسلام رضوان طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم در گفت‌و ‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درگذشته برای هر فراخوان جذب اعضای هیئت علمی سهمیه 1500 نفری برای کل دانشگاه‌های دولتی در نظر گرفته می‌شد اما در فراخوان بهمن امسال این سهمیه محقق نشد و موفق نشدیم بیش از 300 نفر جذب داشته باشیم.

وی ادامه داد: به همین منظور در فراخوان بهمن ماه 94 کل دانشگاه های کشور فقط حدود 300 نفر می‌توانند جذب هیئت علمی داشته باشند. 

حجت‌الاسلام رضوان طلب در خصوص محدودیت‌ این سهمیه برای دانشگاه‌های غیر دولتی عنوان کرد: دانشگاه‌های غیر دولتی یا آن دسته از دانشگاه‌هایی که سهمیه آن‌ها در وزارت علوم سهمیه حساب نمی‌َشود مانند دانشگاه‌های وابسته به وزارت‌خانه‌های مختلف یا حتی دانشگاه آزاد، محدودیت‌ سهمیه ندارند و این محدودیت فقط برای دانشگاه‌های دولتی پیش بینی شده است.
 
وی در خصوص دلایل این موضوع بیان کرد: از آنجا که سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محدودیت بودجه و سیاست‌گذاری های کلی بودند، ردیف‌های استخدامی مورد احتیاج ما تامین نشد و از این رو تعداد سهمیه دانشگاه‌ها برای فراخوان جذب اعضای هیئت علمی بهمن 94 با افت شدید مواجه شد. 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مجموعه سهمیه‌ها، نیازها و...  با مسئولان سازمان مدیریت وزارت علوم به تفاهم رسیدیم که فعلا در این فراخوان این کاهش جذب را داشته باشیم تا برای فراخوان شهریور ماه محاسبات دقیق‌تری اعمال شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار