رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از فرآیند تطبیق کادر آموزشی با اعضای هیئت علمی بصورت اختیاری و جذب 1000 نفر هیئت علمی به این دانشگاه خبر داد.

دکتر مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جذب اعضای هیئت علمی برای این دانشگاه توسط فراخوان جذب وزارت علوم انجام می‌شود و سپس اگر افراد شرکت کننده شرایط لازم را داشته باشند جذب خواهند شد، طبق برنامه ریزی‌ها،‌ 30 درصد اعضای هیئت علمی باید در مقطع دکترای و 70 درصد مابقی در مقطع فوق لیسانس و با سه سال سابقه فنی باشند. 

وی ادامه داد: کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که اکثرا رسمی و پیمانی هستند هنگامی که می‌خواهند با اعضای هیئت علمی تطبیق داده شوند باید تا صدور حکم چندین مرحله را طی کنند که از جمله این مراحل می‌توان به کادر آموزشی بودن افراد قبل از تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای و باقی ماندن آن‌ها به عنوان کادر آموزشی حتی بعد از تبدیل شدن فنی و حرفه‌ای به دانشگاه را اشاره کرد. در واقع فرآیند تطبیق کادر آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اعضای هیئت علمی تلاش زیادی را می‌طلبد‌. 

دکتر شفیعی اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای 1200 تا 1300 کادر آموزشی در کل کشور است که طبق مصوبه هیئت امنا، جز افرادی که رشته‌های آن‌ها مناسب این دانشگاه نیست همه تطبیق داده می‌شوند و تا پایان سال در حدود 1000 نفر از کادر آموزشی در فرآیند تطبیق با اعضای هیئت علمی شرکت داده می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تطبیق کادر آموزشی با اعضای هیئت علمی اجباری نیست و افراد همچنان می‌توانند کادر بمانند اما اگر اعضای هیئت علمی شدند تا  30 سال می‌توانند فعالیت داشته باشند و افزایش حقوق برای آنان از سال آینده صورت می‌گیرد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۳ فروردين ۱۳۹۵
یعنی افرادی که حق التدریس هستند جایی در این جذب ندارند و فقط کادر آموزشی جذب می شوند ؟؟

کاش درس نمی خوندم !! من با چه رویی سر کلاس می تونم به دانشجوهام بگم درس بخونید ؟!!
خدایا ...